با حضور دکتر علی اکبر متکان معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، کلنگ احداث ساختمان جدید آموزشکده های فنی و حرفه ای شهید شمسی پور به زمین زده شد.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این مراسم  دکتر متکان معاون با تأکید بر اهمیت دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: برنامه جداشدن دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای از آموزش و پرورش و پیوستن آنها به وزارت علوم به خوبی انجام شد.

 وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه نوپایی است و مسیر نوید بخش خود را به سمت آینده  روشن ادامه می دهد و از این دانشگاه انتظار داریم تربیت تکنسین مورد نیاز صنعت کشور را سر لوحه کار خود قرار دهد چرا که نیاز امروز جامعه ما در اجرای پروژه های کاربردی و عملیاتی با وجود نیروهای آموزش دیده در دانشگاه فنی و حرفه ای میسر خواهد بود.

دکتر متکان در ادامه گفت: عملیات ساختمانی این پروژه تقریبا یکسال طول خواهد کشید و در سال آینده از آن بهره برداری خواهد شد با توجه به این که کار بسیار سنگینی است ولی توان دانشگاه فنی و حرفه ای بالا است و در گذشته این دانشگاه ثابت کرده که می تواند کارهای بزرگتر را در اندک زمان انجام دهد .
    
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کشور به تربیت تکنسین نیازمند است و این امر در دانشگاه فنی و حرفه ای تحقق می بابد بنابراین به هیچ عنوان قرار نیست این دانشگاه با هیچ دانشگاه دیگری تجمیع یا ادغام شود.

همچنین در این مراسم دکتر سهراب رضایی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با گرامیداشت عید سعید غدیر خم گفت: توسعه مراکز آموزشی _ مهارتی برای تربیت تکنسین در رشته های مورد نیاز جامعه فعلی، امری ضروری است و با چنین رویکردی تصمیم گرفتیم برای تهران بزرگ فضای مناسب تربیت تکنسین را طراحی کنیم و آن را به بهره برداری برسانیم تا زمینه تربیت نیروی کار ماهر فراهم گردد.

گفتنی است این مراسم با حضور مهندس اقدامی مدیرکل امور اداری ، مهندس بهرامی مدیرکل برنامه ، بودجه و تشکیلات، مهندس رمضان زاده مدیر کل طرح های عمرانی و مهندس معتمدی مدیرکل امور مالی وزارت علوم و معاونان، مدیران، استادان، رؤسای آموزشکده ها و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای تهران برگزار شد. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه دانشجو
۰۱:۲۰ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دانشکده باز شدع ولی ساختمان پایان کار نداره
آخرین اخبار