بنا بر اعلام پژوهشگران بين المللي، خودکشی در آمریکا از زمان آغاز بحران اقتصادی در سال 2007 افزایش چهار برابري داشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، طبق تحقیقات پژوهشگرانی از هنگ کنگ، انگلیس و آمریکا که نتیجه آن در نشریه پزشکی لنسنت منتشر شد، تحلیل داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا نشان می دهد نرخ خودکشی در این کشور در سالهای 1999 تا 2007 افزایش اندکی داشته، اما از سال 2008 تا 2010 به بیش از چهار برابر افزایش یافته است.
آرون ریوز سرپرست محققان از دانشگاه کمبریج در این خصوص گفت: لازم است که سیاستهایی برای بهبود وضعیت سلامت روح و روان به کار گرفته شوند. با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما رئیس جمهور کنونی و میت رامنی رقیب انتخاباتی وی تنها در خصوص بهترین شیوه برای بهبود اوضاع اقتصادی مناظره می کنند، اما موضوعی که هیچ یک از آنها توجهی به آن نکرده محافظت از سلامت آمریکاییها در زمانهای دشوار است.
طبق تحقیقات ریوز و همکارانش، از سال 2007 به بعد سالانه تعداد افرادی که در آمریکا اقدام به خودکشی کردند حدود هزار و پانصد مورد افزایش یافته است و بیکاری عامل اصلی نیمی از این موارد خودکشی محسوب می شود.
ریوز با اشاره به اینکه افزایش نرخ بیکاری در کشورهای دیگری همچون یونان، اسپانیا، انگلیس و دیگر کشورها نیز افزایش نرخ خودکشی را در پی داشته است، گفت: خودکشی نتیجه نادر بیماری روحی است و این تحقیقات نشان می دهد که بیماریهای روحی همچون اضطراب، افسردگی و اختلالهای روحی نیز در دوره بحران اقتصادی افزایش یافته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار