یکی از مراجع تقلید در قم بر برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع در بقاع امامزادگان تاکید کرد و گفت: امامزادگان باید به کانون نشر فرهنگ اسلامی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تبریک ایام عید ولایت، از ایران به عنوان پناهگاه امامزادگان یاد کرد و گفت: شکی نیست که از همان صدر علاقه خاصی به اهل بیت(ع) در ایرانیان وجود داشته است.وی با بیان اینکه امامزادگانی که در معرض خطر واقع می شدند به ایران پناه می آوردند، یادآور شد: قطعا مدفن بسیاری از امامزادگان در ایران قرار دارد و علت کثرت امام زادگان در ایران علاقه ایرانیان به اهل بیت(ع) بوده است.
این مرجع تقلید در ادامه بر احیاء آثار امامزادگان تاکید و خاطرنشان کرد: بقاع و بارگاه امامزادگان هم از نظر ظاهری باید مناسب باشد و هم از نظر توجیهات معنوی برای مردم موثر واقع شوند.
وی در ادامه بر برگزاری برنامه های فرهنگی در کنار بقاع امامزادگان تاکید کرد و ابراز داشت: در کنار برگزاری همایش بزرگداشت برای امامزادگان، باید اجرای برنامه های فرهنگی مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و امامزادگان به کانون نشر فرهنگ اسلامی تبدیل شوند.
این مرجع تقلید در پایان سخنان خود همچنین خواستار اعزام مبلغین به امامزادگان شد تا این بقاع متبرکه به مرکزی برای نشر احکام اسلامی و معارف اهل بیت(ع) تبدیل شوند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.