نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست توانمند سازی مستمندان، فقر را از جامعه ریشه كن خواهد كرد و نمایندگان مردم استان در مجلس نیز همواره از این طرح حمایت می كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'غلام محمد زارعی' در دیدار با كاركنان كمیته امداد امام خمینی (ره) كهگیلویه و بویراحمد افزود: خودكفا كردن خانواده های نیازمند بهترین راه ریشه كنی فقر در میان مدت است.
وی اظهار داشت: هر چند كمیته امداد همواره در كاهش آسیب های فقر تلاش كرده اما سیاست توانمند سازی این نهاد، برنامه ای سودمند است كه نیاز به كمك های موردی را كاهش خواهد داد.
زارعی بیان كرد: باید ظرفیت ها را شناسایی كرده و در اختیار خانواده ها قرار دهیم و با استفاده از این ظرفیت ها و ایجاد انگیزه و آموزش خانواده ها به سمت خودكفایی و خوداتكایی نیازمندان گام برداریم.
مدیر كل كمیته امداد كهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: هم اكنون بیش از 30 هزار خانوار در استان با جمعیتی نزدیك به 96 هزار نفر از حمایت های گوناگون این نهاد بهره مند هستند.
'عبدالمجید فرهادی' با بیان اینكه یكی از برنامه های اصلی برای توانمندسازی مددجویان، اشتغالزایی است افزود: تاكنون دو هزار و 448 طرح خودكفایی در استان اجرا شده است.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان بیان كرد: 771 مورد از این طرح ها در شهرستان بویراحمد، 420 مورد در دنا، 481 طرح در كهگیلویه، 541 طرح در بهمئی، 190 طرح در گچساران، 71 مورد در باشت و تعداد 67 طرح در چرام اجرا شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 674 مورد برنامه بهسازی مسكن مددجویان و 913 مورد تعمیرات مسكن شهری در این استان در دست اجراست./س

برچسب ها: مستمندان ، فقر ، ریشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.