فرماندار اهر اعلام کرد با اتمام 5 پروژه بزرگ صنعتی زمینه برای اشتغال بیش از دو هزار نفر در شهرستان اهر فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، صدیقی ديروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای اولین همایش فرصتهای سرمایه گذاری شهرستان اهر که سال گذشته با حضور بیش از سیصد سرمایه گذار بخش خصوصی، تعاونی و نیمه دولتی در شهرستان اهر برگزار شد.

تفاهم نامه دهها طرح بزرگ در بخشهای مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی، معدنی، گردشگری، بهداشت و درمان با سرمایه گذاران امضاء گردید که دراین راستا عملیات اجرایی چندین طرح بزرگ اشتغالزا دراین شهرستان آغاز شده است.

وی، گفت: در تحقق این امر با پیگیری های بعمل آمده هم اکنون ساخت بزرگترین کارخانه قند رافینری و طعم دار، بسته بندی و سورتینگ میوه، تولید آهن و میلگرد، کنسانتره مس، آهک هیدراته با پیشرفت قابل توجهی هم اکنون در شهرک صنعتی اهر درحال اجرا است که با اتمام این پروژه ها زمینه برای اشتغال قریب به دو هزار نفر در شهرستان اهر فراهم می شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اهر تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از برنامه های اولویت دار ستاد جذب سرمایه گذاری این شهرستان برشمرد و افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال و پیکیری سیاستهای اشتغالزایی دولت با راه اندازی دفتر کارآفرینی و ستاد جذب سرمایه گذاران در محل فرمانداری اهر از طرح های توجیه دار که متناسب با نیازها و پتانسیل های منطقه باشد با اعطای تسهیلات و برنامه های تشویقی حمایت می کنیم.

وی، گفت: خوشبختانه اکنون در شهرک 247 هکتاری شهرستان اهر تمامی زیرساختهای لازم از جمله آب، برق، تلفن، گاز آماده سازی مناسب معابر عمومی، آسفالت و ساخت پل و روگذر آماده شده و آماده واگذاری زمین برای ارائه تسهیلات لازم سرمایه گذاران می باشد.

فرماندار اهر گفت: در بخش کشاورزی نیز خوشبختانه با توسعه آبیاری تحت فشار و بارانی در پایاب سد ستارخان اهر و زیرکشت بردن بیش از 4 هزار هکتار از اراضی و باغات منطقه به آبیاری تحت فشار زمینه برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی ، کشاورزی و فرآورده های لبنی فراهم شده که امیدواریم سرمایه گذاران دراین زمینه نیز ورود کرده و از تسهیلات کم بهره دولت در بخش کشاورزی بهره مند شوند. /س

 

برچسب ها: اتمام ، پروژه ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.