عضو شورای مشورتی گردشگری کشور تاکید کرد: روستاهاي هدف گردشگري كشور براي ارائه عملكرد هرچه بهتر نيازمند كسب عنوان و اختيارات دهياري ويژه هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي در حاشیه بازدید دهياران روستاهاي هدف گردشگري كشور از روستای تاریخی و شگفت کندوان افزود: همانگونه كه تصويب فرمانداري هاي ويژه توانست در رونق شهرستان هايي خاص تاثير به سزايي داشته باشد، تصويب روستاهايي با دهياري ويژه نيز مي تواند در تقويت گردشگري روستاهاي هدف بسيار كارگشا شود.

وي با اشاره به تاثير همه جانبه توسعه گردشگري در روستاها تصريح كرد: رونق گردشگري مي تواند مهاجرت معكوس را براي روستاها در پي داشته و از حاشيه نشيني در اطراف شهرها جلوگيري كند.

محمدي لازمه اين كار را علاوه بر توسعه زيرساخت ها، همكاري دهياران به ويژه در روستاهاي هدف گردشگري عنوان كرد و گفت: بايد با هدايت درست امكانات گردشگري، زيرساخت ها و تبليغات به سوي روستاها گردشگران داخلي و خارجي را از شهرها به سمت روستاها گسيل كنيم.

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی خاطرنشان كرد: با راه اندازي موزه هاي روستايي و عشايري مي توان فرهنگ ها، آداب، رسوم و آيين هاي جذاب و تماشايي روستائيان كشور را به خصوص براي گردشگران خارجي به نمايش گذاشت.

محمدي اعطاي مجوز به روستائيان براي تبديل كردن خانه هاي روستائي داراي شاخص هاي لازم به اقامتگاه هاي بومي براي گردشگران و راه اندازي نمايشگاه ها و فروشگاه هايي از محصولات صنايع دستي و خوراكي و سوغاتي هر روستا را از اقدامات مورد نياز در توسعه گردشگري روستاهاي هدف دانست كه طي سال هاي اخير در آذربايجان شرقي اجرايي شده است./س

برچسب ها: روستا ، گردشگری ، دهیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.