با اعلام صفر کردن طلب بیمارستان ها و داروخانه ها از سوی سازمان های بیمه گر، رئیس بیمارستان کودکان مفید از طلب 6 ماه اظهار گله مندی کرد.

دکتر روز رخ، رئیس بیمارستان کودکان مفید در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمارستان کودکان مفید یک بیمارستان دانشگاهی است که دارای پزشکان، هيئت علمی تمام وقتی است که درآمد این پزشکان از این بیمارستان تامین می شود که اگر قرار باشد سازمان های بیمه به موقع طلب ما را پرداخت نکنند ما دچار مشکل در پرداخت حقوق این پزشکان خواهیم شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در پرداخت حقوق پزشکان برای پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان هم دچار مشکل می شویم گفت: این امر موجب کاهش انگیزه، افت خدمات و شیفت آنها به بخش خصوصی می شود.

روز رخ عنوان کرد: ما باید برای خرید اقلام پزشکی، مواد غذایی و دارو به شركت ها پول نقد بپردازیم چرا که اگر نقدی انجام نشود از تحویل کالا خودداری می کنند و پرداخت نكردن طلب ما از سوي سازمان های بیمه گر باعث می شود که ما درخصوص این مسئله با مشکل مواجه شویم.

* سازمان های بیمه جریمه دیر کرد پرداخت نمی کنند

رئیس بیمارستان کودکان مفید اظهار داشت: طبق قانون اگر تاخیری در پرداخت از سوی سازمان های بیمه صورت گیرد آنها باید جریمه دیرکرد خود را بپردازند که نه تنها این امر عملی نمی شود بلکه در پرداخت اصل بدهی خود نیز چند ماه عقب هستند.

وی افزود: سازمان های بیمه گر باید 60 درصد پرداخت ها را طی دو هفته و بقیه را طی 2 ماه آینده پرداخت کنند در حالی بر اساس این دستور العمل پرداخت نمی شود.

روز رخ خاطر نشان کرد: مسئولین بیمه اعلام کرده اند که پرداخت هاي ما به روز شده است، کدام پرداخت به روز شده است؟ این که بیمارستان کودکان مفید که پرداخت های آن نسبت به دیگر بیمارستان ها جلو است و از خرداد ماه به بعد از سه بیمه پایه اصل طلب دارد به معنای پرداخت به روز است.

وی یاد آور شد: این بیمارستان 4 میلیارد و 560 میلیون تومان از سازمان های بیمه طلب دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار