فرمانده لشگر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان گفت: مجموعه اقدامات جهادگران چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در ایام پس از جنگ تحمیلی فراموش نشدنی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، امیر سرتیپ دوم ستاد میرحبیب میربیرنگ با بیان اینکه ماخاطرات خوبی ازهمکاری با جهادگران جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس داریم افزود: در همه عملیات های هشت سال دفاع مقدس، هرکجا که سنگرسازان بی سنگر و جهادگران حضور داشتند رزمندگان ارتش با خیالی آسوده به وظایف خود می پرداختند چراکه مطمئن بودند با حضور جهادگران مخلص و با ایمان ، راه عبور ، پل ، سنگر و بستر لازم برای یک عملیات نظامی فراهم خواهد شد.

وی گفت: حمايت و پشتيباني نيروهاي سپاه و ارتش جمهوري اسلامي توسط جهادگران به عنوان واقعيت هميشه جاويد در تاريخ جنگ تحميلي باقي خواهد ماند.

فرمانده لشگر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش واقعی است و این ارتش با دیگر همرزمانش در سپاه و جهاد با پوست و استخوان و با تمام وجود خود دفاع جانانه را لمس و در برابر تجاوز به کشور ایستادگی کرد.

وی افزود: رشادت های بی نظیر نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس نشان تعهد، عشق و ایمان به خدا بود و اینک نیز تداوم حضور ارتش در عرصه های سازندگی و فرهنگی کشور با خودباوری، نوآوری و خوداتکایی کارکنان باوجدان و خلاق و با استفاده از تمام تجهیزات بومی در انجام ماموریت های منطقه ای و فرا منطقه ای موجب شده است زورگویان از فتنه های خود پشیمان شوند .

میربیرنگ گفت: از نخستین ساعات وقوع زلزله، یگانهای پشتیبانی، امدادی و تکاور لشکر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان با حضور در منطقه به کمک آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه پرداختند و در این خصوص تمامی تجهیزات لشگر در مناطق زلزله زده بكار گرفته شد.

وی افزود: انواع تجهیزات مهندسی ارتش و همچنین لودر و بیل مکانیکی، خودروهای سنگین و سبک و تانکر سوخت رسان از نخستین ساعات وقوع این حادثه به مناطق آسیب دیده ارسال و ضمن نجات آسیب دیدگان از زیرآوار با همکاری و تعامل با اکیپ های شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی، سم پاشی و رفع آلودگی منطقه با هدف جلوگیری ازشیوع بیماریهای واگیر و مشترک بین انسان و دام انجام یافته و سم پاشی و رفع آلودگی لاشه های احشام با همکاری اکیپهای دامپزشکی مستقر در این مناطق انجام و طرح مهار شیوع بیماریها بخوبی و با موفقیت کامل انجام یافت.

وی به بازسازی سریع شبکه های ارتباطی آسیب دیده در این مناطق، ایجاد ارتباط سیار بین اکیپهای اعزامی و مسئولین اجرایی، دایرنمودن نانوایی وقرارگیری بیمارستان 522 ارتش دراختیار ستادبحران اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز زلزله زدگان به نان با ایجاد نانوایی های سیار صحرایی در این مناطق این مشكل را حل كرده ودراستقرار تانكرهای آب، نصب سرویسهای بهداشتی وفنس كشی برای نگهداری احشام به جهادکشاورزی کمک کردیم.

امیر میربیرنگ یادآور شد: در روزهای نخست زلزله، مراقبت از احشام و حیوانات روستاییان در مقابل حمله حیوانات وحشی ضروری بود به همین منظور حمایت و یاری رساندن به این افراد تا احداث جایگاه مناسب برای نگهداری احشام، فنس كشی با سرعت تمام با تلاش دلاورمردان ارتش و نیزبا همکاری پرسنل سازمان جهادکشاورزی استان صورت پذیرفت./س

برچسب ها: تجهیزات ، لشگر ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.