معاون شبکه بهداشت و درمان دماوند گفت: 39 درصد از شایع‏ ترین علل مرگ و میر بعد از تصادفات و سوانح رانندگی در ایران، بیماری ‏های قلبی و عروقی است.

حسن خیر خواه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: پیشگیری از ابتلا به این بیماری از اهمیت خاصی بر خوردار بوده و نیازمند برنامه غذایی سالم و کاهش عوامل اصلی ایجاد این عارضه است.

وی تغذیه نا مناسب، کم ‏‌تحرکی، استعمال دخانیات، استرس و فشار خون بالا را از عوامل ایجاد کننده بیماری ‏های قلبی و عروقی دانست.

خیر خواه افزود: خانواده جایگاهی بی ‏‌نظیر برای آغاز فعالیت‏ هایی در راستای ارتقای سطح سلامت و کاهش ابتلا به این عارضه دارد.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: کنترل حجم غذا، کاهش مصرف چربی‏ ها، استفاده از روغن ‏های غیر اشباع (مایع) به میزان مناسب و کاهش مصرف انواع غذاهای موسوم به فست ‏‌فود را می ‏توان از جمله اقدامات مؤثر در کاهش ابتلا به بیماری ‏های قلبی و عروقی دانست.

وی تصریح کرد: 48 درصد مرگ و میر ها در جهان به علت بیماری‏ های قلبی و عروقی است.

خیر خواه افزود: بیماری ‏های قلبی و عروقی با انسداد و تنگی شریان ‏های قلب توسط رسوب چربی به‏ وجود می ‌‏آید.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بیان کرد: این حالت سبب ایجاد محدودیت در انتقال مقادیر لازم از خون و اکسیژن به قلب، خصوصاً هنگام انجام فعالیت‏ های بدنی که تقاضای ماهیچه ‏‌های قلب به دو برابر میزان عادی افزایش می ‏‌یابد، می‏ شود.

وی ادامه داد: خطر ابتلا به بیماری‏ های قلبی با ورود به دهه چهارم زندگی، 49 درصد مردان و 39 درصد زنان را تهدید می‏ کند؛ از این رو، باید با مراجعه به ‏‌هنگام و تشخیص به‌‏ موقع این عارضه، خطر احتمالی سکته قلبی و عوارض ناشی از آن را در افراد کاهش داد./س

برچسب ها: مرگ و میر ، قلب ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.