با توجه به افزایش تبلیغات ماهواره ای دانشگاه های خارجی، وزارت علوم معتقد است اکثر این دانشگاه ها مورد تایید نیستند و فقط به فکر سود آوری هستند.

به گزارش خبرنگارعلمي باشگاه خبرنگاران: این روزها شبکه های ماهواره ای و اینترنتی پر شدند از تبلیغات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور که با ارائه تصاویر رو یا گونه از تحصیل در دانشگاه های کشور های خارجی می خواهند که از این دانشگاه ها مدینه فاضله بسازند.براساس آمار ها 80 هزار جوان ایرانی در دانشگاه های خارجی مشغول به تحصیل هستند و این آمار زمانی تعجب برانگیز می شود که بدانیم 75 هزار نفر این تعداد دانشجوی دوره کارشناسی هستند و این در حالی است که امسال در مرحله اول کنکور بیش از 250 هزار صندلی دانشگاه هی داخل خالی مانده است.

دکتر حسین شفیعی قائم مقام دانشگاه تربیت معلم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در مقطع کارشناسی هیچ نیازی نیست که هیچ دانشجویی سفر کند و کسانی که سفر کردند عموماً آسیب دیدند و به ویژه از نظر بحث فرهنگی به دلیل این که مغایر با فرهنگ آن کشور نبودند از نظر روحی صدمه دیدند.

 کسانی که به خارج از کشور می روند اکثراً معدل پایینی دارند

مجلس آرا مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم در ادامه افزود: افرادی که به خارج از کشور می روند کسانی هستند که در دوره 12 ساله راهنمایی و دبیرستان و دبستان از معدل های پایینی برخوردار بودند و در دانشگاه هایی درس می خوانند که سطح پایینی دارد و اکثراً مورد تایید وزارت علوم نیست.

وی گفت: توصیه می شود دانشجویان قبل از عزیمت به خارج از کشور نسبت به دریافت اطلاعات دانشگاه آن کشور از وزارت علوم اقدام کنند.

 تبلیغات ماهواره ای دانشگاه ها کلاهبرداری است


بنا به این گزارش: بسیاری از کارشناسان حوزه آموزش عالی کشور بر این باور هستند که خروج دانشجویان فرار مغزها محسوب نمی شود و حتی خروج دانشجویان برای کشور های دیگر به نوعی درآمد زایی حساب می آید چرا که محمد خالدنورالدین وزیر آموزش مالزی در سخنرانی گفته که هر یک از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در مالزی سالانه بیش از 100 میلیون برای کشور درآمد دارند که با توجه به بیش از 86 هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل ، درآمد سالانه مالزی از این محل به 5 میلیارد رینگت می رسد.

متکان معاون امور مالی اداری وزارت علوم در ادامه افزود: کسانی که تبلیغ می کنند مثل این است که یک کالایی را که تقلبی است در ویترین قرار می دهند و زمانی که از نزدیک آن را می بینیم تازه متوجه تقلبی شدن آن می شویم.

وی گفت: متاسفانه این موسسات قول هایی که دادند همگی دروغ بوده و بسیاری از خانواده ها از این ها شکایت کردند و ما از طریق مقامات قضایی پیگیری کردیم و دیدیم که اکثر این تبلیغات کلاهبرداری است و پول های کلانی را از دانشجویان می گرفتند و دانشجویان را در بدترین مکان ها اسکان می دادند و دانشگاه ها نیز مورد تایید نبوده است./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار