شش ماه پس از روي کار آمدن فرانسوا اولاند، ميزان محبوبيت رئيس جمهور فرانسه به پايين ترين سطح خود رسيده است به طوري که کمتر از 36 درصد فرانسويها به او اعتماد دارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه، "اروه گاتانيو" تحليلگر اين شبکه افزود اوضاع براي اولاند اضطراري شده  است. پس از شش ماه مي توان گفت اولاند نامحبوبترين رئيس جمهور تاريخ جمهوري پنجم فرانسه به شمار مي رود.  
وي ادامه داد در حال حاضر در اکثر کشورهاي دموکراتيک ، راي دهندگان بيش از پيش به مسئولان حاکم خود بدگمان شده اند و بحران نيز به اين وضع دامن زده است. همچنين احساس مي شود که اولاند در تابستان مشکلات را ناديده گرفت. از تابستان تا کنون ميزان محبوبيت اولاند به طور مستمر و منظم سقوط کرده است. محبوبيت او از پنجاه و پنج درصد به سي و شش درصد رسيده است و مي توان گفت خشم عمومي از اولاند رو به افزايش است. 

از آنجا که ميزان محبوبيت روساي جمهور معمولا به اوضاع اقتصادي ارتباط دارد مي توان پيش بيني کرد که اين ميزان نارضايتي از اولاند بازهم ادامه پيدا کند .

اين کارشناس ادامه داد احساس کلي راي دهندگان اين است که اولاند آشفته عمل مي کند.  عملکرد نادرست و خطاهاي مکرر ژان مارک ارو نخست وزير وي نيز در اين مسائل دخالت داشته است. اما نظرسنجيها نشان مي دهد که قشر فقير  جامعه فرانسه بيش از پيش درحال طرد سياستهاي او است. قشر کارگر و کارمند  به کلي از حمايت از اولاند دست کشيده است. وي علاوه بر آنکه حمايت افکار عمومي را ازدست داده ، رئيس جمهوري نامحبوب نيز به شمار مي رود.  
اين کارشناس گفت محدوديتهاي بودجه اي و افزايش ماليات بيش از هر چيز خشم فرانسوي ها را برانگيخته است. مشکل اولاند اين است که سياستهاي رياضتي اش بر پايه وعده اجراي سياستهاي عادلانه رياضتي شکل گرفته بود. او گفته بود تلاشهاي رياضتي بايد بيشتر معطوف به قشر مرفه جامعه باشد. ژان مارک ارو نخست وزير وي حتي گفته بود از هر ده فرانسوي نه نفر از افزايش  ماليات مصون خواهند ماند. اين وعده امروزه از نظر فرانسوي ها به هيچ وجه معتبر جلوه نمي کند. 

اين درحالي است که اولاند هنوز با اعتماد به نظر مي رسد و عقيده دارد بايد منتظر رشد دوباره اقتصادي ماند. افرادي که شناخت خوبي از اولاند دارند مي دانند که او فردي اصلاح طلب نيست. او عقيده دارد که سياست براي تغيير جوامع يا تغيير اوضاع نيست. نزديکان اولاند مي گويند اولاند تصور مي کند اوضاع در سال 2014 بهتر خواهد شد و کافي است تا آن زمان مقاومت کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار