فضای سایبری ، جنگی که در آن از رایانه ها و شبکه های رایانه ای به عنوان ابزار استفاده می شود كه اين كرم استاكس نت در فضاي سايبري به عنوان پیچیده ترین کرم های رایانه ای محسوب مي شود

مهناز زمانی کارشناس فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:  متخصصان امور امنیت رایانه ای جهان با بررسی 5 نمونه از بزرگ ترین و جدید ترین حملات سایبری در کشور های مختلف ، کرم استاکس نت را از پیچیده ترین حملات سایبری جهان می دانند.

این کارشناس در ادامه افزود: ما در جهان سایبری زندگی می کنیم، از بانکداری گرفته، ارتباطات و یا خرید، تقریباً تمامی فعالیت های روزانه بشر به سوی اینترنت گرایش یافته است و متاسفانه هر چه بشر بیشتر بر تکنولوژی تکیه می کنند بیشتر در معرض حملات سایبری قرار می گیرد.

زمانی تصریح کرد: حملات سایبری دامنه متنوعی دارند از شوخی های معمولی گرفته تا کرم های مخرب رایانه ای که به واسطه ی حافظه های قابل حمل جا به جا شده و امنیت کلی کشوری را به خطر می اندازند. از آن جایی که امروزه تمامی زندگی ها به تکنولوژی رایانه ها و اینترنت گره خورده است اطمینان از ایمن بودن این ابزارها بسیار حیاتی است.

به گفته این کارشناس: متخصصان با بررسی حملات سایبری پیشین به بررسی سازه هایی پرداخته اند که بیشترین آسیب پذیری را در برابر حملات تهبکارانه سایبری داشته اند، تا راه حلی مناسب بدست آورند.

وی در ادامه به نمونه هایی از حملات سایبری اشاره کرد ،که از جمله می توان به استونی 2007 ، گرجستان 2008 ، عملیات آئورا 2009 و کرم استاکس نت 2010 اشاره کرد که متخصصان این کرم را به عنوان یکی از پیچیده ترین کرم های رایانه ای که تا به حال مشاهده شده است می شناسند.

زمانی در پایان افزود: بزرگ ترین نگرانی درباره آنچه افراد مختلف آن را پنجمین میدان جنگ می خوانند ( چهار میدان دیگر: زمین ، میدان، هوا فضا ) نامرئی بودن آن است چرا که این حملات از شبکه های پیچیده رایانه ای سرانجام می گیرند./ع2
برچسب ها: رایانه ، شبکه ، نت ، کرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار