عضو کميسيون بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: ما در بودجه نويسي اصولي داريم که بودجه بايد بر‌آنها نظارت کند که مهمترين آنها سياست‌گذاري توسط مقام‌معظ‌م‌رهبري است که به صورت چشم انداز برنامه هاي 20 ساله و ديگري برناهم هاي 5 ساله است.

عزت‌الله يوسفيان‌ملا نماينده مازندران، آمل و لاريجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، تصريح کرد: در اين دوره از بودجه نويسي ما شرايطي خاص را درپيش رو داريم، وضعيت پيش آمده و بحث تحريم در مسئله ارز، در مسئله ي پول ملي، اين موارد بايد قطعا و يقينا در بودجه منظور شده و  تجلي اقتصاد مقاومتي در قانون بودجه بايد مشخص شود.

وي همچنين ادامه داد: مردم واقعا بايد بدانند که اقتصاد مقاومتي چيست، جزء جزء بودجه بايد اقتصاد مقاومتي را نشان دهد، بايد به اين مسئله توجه داشته باشيم که ما نمي‌خواهيم بيش از اين صادرات نفت داشته باشيم و بايد بينيم با توجه به اين امر، درآمدهاي داخلي کشور چه شرايطي را ايجاد مي‌کند.

عضو کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: بايد اين موجودي‌ها را بدست آورده و در کنار موانع قرار دهيم كه آنچه حاصل مي‌شود از اقتصاد مقاومتي، سياست‌هاي کلي نظام و چشم‌انداز برنامه‌هاي 5 ساله متشکل است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه بايد بودجه را بر اساس واقعيت‌هاي موجود اعم از ميانگين قيمت نفت و قيمت ارز بست، تصريح كرد: بايد بودجه‌ را بر اساس واقعيات تنظيم کنيم نه اينکه مثل سالهاي قبل چشم بر واقعيات بسته و بودجه اي را رونويسي کنيم با همان پروژه‌ها و طرح‌ها و تاحدودي همان درآمدها و با 10 درصد افزايش و يا کاهش بعد هم بگوييم که اين بودجه سالانه ماست.

عزت الله يوسفيان ملا تأکيد کرد: در سال جاري با اين شرايط نبايد پروژه  جديد داشته باشيم و پروژه‌هاي قبلي به تناسب پيشرفت عدد و رقم بايد در رديف بودجه قرار بگيرند و اين درحاليست كه كلي‌گويي در بودجه 92 بايد فراموش شود.

نماينده مازندران، آمل و لاريجان خاطرنشان کرد: منظور از در نظر گرفتن حقايق و واقعيات در بودجه‌نويسي، واقعيات ملموس جامعه است  نه واقعياتي که اعلام مي کنند، مثلا مي گويند نرخ تورم 5 درصد اما مردم در جامعه چيز ديگري احساس مي‌کنند به همين دليل اگر خواهان تغييرات چشم‌گير در بودجه هستيم بايد سياست‌هاي کلي نظام را که توسط رهبر معظم انقلاب معين شده ترويج داده و اصل و اساس اقتصاد مقاومتي و چشم انداز 5 ساله را در نگارش بودجه رعايت کنيم.

انتهاي پيام/


برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، بودجه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار