عضو هیات مدیره و ریاست کمیته ICT سازمان تامین اجتماعی گفت: از این به بعد در هر منطقه از این کشور، قابلیت استفاده از خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی فراهم می شود.

 

عزیز دولتخواه، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در رابطه با ضرورت استقرار سامانه دیتاسنتر اظهار داشت: سازمان  تامین اجتماعی بصورت مشخص از سال 1340 شروع به کار کرد که دراین سال 6/5 درصد درسال 1350  11.5 درصد و در سال 1360، 18درصد ، در سال 1370 3/25درصد،    در سال 1380، 5/40درصد و در سال 1390 5/46 درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند که این آمار موید افزایش روز افزون خانواده تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 35 میلیون نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش خدمات های گوناگون و متنوع سازمان در بخش های دارو، درمان و حقوق و مزایای خانواده ها می باشند که این امر مستلزم حرکت به سمت الکترونیکی شدن و متمرکز شدن خدمات به منظور تسریع در تعاملات و خدمات گروه های تحت پوشش و بهبود سطح کیفیت و کاهش هزینه ها بود، به همین جهت سازمان در راستای پیگیری این اهداف نیازمند به تعبیه سامانه ای بود تا پاسخگوی نیازهای پیش روی خود باشد.

دولتخواه با بیان اینکه لازمه این امر فراهم شدن زیر ساختها بود تصریح کرد: این طرح از قبل از انقلاب مطرح بود اما پیگیری مستمر وجدی آن ظرف دو، سه سال اخیر صورت گرفت و در سال 91، با شتاب فزاینده ای دنبال شد.

وی در ادامه افزود: پیش بینی ها از افتتاح این سامانه اواخر سال 1392 بود که با همت و تلاش همه جانبه بخش های مختلف سازمان و فعالیت های مستمر در 3 شیفت، این طرح خیلی زودتر از زمان در نظر گرفته شده، افتتاح شد.

این عضو هیات مدیره تامین اجتماعی با بیان اینکه این سامانه تمامی استانداردهای ITA992 را داراست افزود: الکترونیکی شدن پرونده ها، پاسخگویی به سوالات گروه های تحت پوشش و حذف سفره های بین شهری از مهمترین کارکردهای این سامانه است.

عزیز دولتخواه افزود: تعبیه و استقرار این سیستم بگونه ای است که قابلیت و ظرفیت پاسخگویی خیلی عظیمی از جمعیت و فراتر از میزان کنونی را داراست و با افتخار می گوییم که راه اندازی این سامانه بصورت بومی و با زحمات یک جانباز شیمیایی به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به عمده ترین مشکل و نقطه قوت سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: عمده ترین چالش و دغدغه پیش روی سازمان، وضع قوانین و ما به ازای مالی قانون وضع شده است که امید آن داریم در راستای وضع قوانین، بودجه آن نیز در نظر گرفته شود و نقطه قوت این سازمان را تغییر در روشهای و به روز شدن ساز و کارهای اداری است که نقطه تجلی آن در مبحث ICT است که با استقرار و توسعه آن، انقلابی در کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت و سرعت خدمات به وقوع می پیوندد که خروجی آن نظام و قوام هر چه بیشتر فعالیت ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در اجرای تدابیر و مفویات مقام معظم رهبری تمام انرژی خود را به کار خواهد بست./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار