رئیس دانشگاه آزاد اسلامي ضمن تبیین تحولات صورت گرفته بعد از تغییر مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ فعالیت‌های فرهنگی از اولویت‌های مهم دانشگاه آزاد است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فرهاد دانشجو در مراسم گرامیداشت بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد و در حضور خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی چابهار و خانواده شهید رضایی‌نژاد، دانشگاه آزاد را یک پدیده موفق در نظام دانست و افزود:‌ این موفقیت مدیون خیرین و مسئولان دانشگاه آ‌زاد و کارمندان آن است.

وی اضافه کرد: هر چند این تشکر به معنی آن نیست که ایرادات مسئولان قبلی دانشگاه آزاد را در غفلت از فعالیت‌های فرهنگی فراموش کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در چند ماه اخیر و مشکلات مالی عدیده موجود در دانشگاه آزاد گفت: در سال قبل با کسری بودجه‌ای شامل 700 تا 1100 میلیارد تومان روبرو بودیم که در ساختار کلی تلاش کردیم با جایگزینی منابع مالی بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم و این امر در فعالیت‌های دانشگاه آزاد تاثیر نگذارد.

دانشجو به تحت‌الشعاع قرار گرفتن فعالیت‌های فرهنگی در دوره اخیر اشاره و تصریح کرد: در دوره‌های قبل، بر فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه آزاد، بسيار تکيه می‌شد که سعی کردیم از این امر جلوگیری کنیم. نباید بگذاریم در فعالیت‌های دانشگاه‌ آزاد سیاسی‌کاری شود و افراد بتوانند از حضور در دانشگاه‌ها به عنوان پله برای منافع سیاسی خود استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد خطاب به اساتید و هیئت‌های علمی و دانشجویان گفت: هر چند که نباید فعالیت‌های شما سیاسی‌کاری باشد، اما در واقع فعالیت‌های شما به نوعی فعالیت سیاسی تلقی شده و در این امر معتقدیم که در جامعه یک‌صدایی خوب نیست و همگان باید تلاش کنیم تا دیدگاه‌های مختلف در چارچوب قانون اساسی در کشور مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک عضو هیئت علمی، افتخار می‌کنم که سرباز ولایت و پشتیبان ولایت فقیه هستم، اما دلیلی ندارد که همه این‌گونه باشند و اتحادیه‌ها می‌توانند با رعایت چارچوب قانون اساسی، فعالیت کنند، چرا که ثمره جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان است و شهدای ما نیز برای حاکم شدن اسلام جان خود را فدا کردند که یکی از مواردی که اسلام بر آن تاکید دارد حق آزادی و به خصوص، آزادی بیان است.

دانشجو در ادامه گفت: مطرح شدن نظریات مختلف در جامعه باعث تکامل در جامعه شده و این امری است که مقام معظم رهبری نیز به آن معتقد هستند و بنابر تاکید رهبر انقلاب، تشکل‌ها نیز باید ضمن مبادرت ورزيدن به اين امر، باید براي مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و حضور آنها برای پای صندوق‌های رأی تلاش کنند.

وی اظهار داشت: در تلاشیم تا مجموعه‌هایی تک‌جنسیتی را تاسیس کنیم و با این امر حق انتخاب را برای افراد بیشتر کنیم.

دانشجو خاطرنشان کرد: سد راه مجموعه‌ها و اتحادیه‌های فعلی که به صورت مختلط در حال فعالیت هستند نمي‌شويم اما برای افراد و خانواده‌هایی که علاقه‌مند هستند تا فرزندانشان در دانشگاه‌های تک جنسیتی درس بخوانند این امکان را به وجود می‌آوریم تا فرزندانشانبتوانند به راحتی تحصیل کنند، چرا که فعالیت‌های فرهنگی برای ما حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به استقامت مردم ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان يادآور شد: اکنون ایران به الگویی برای ملت‌های منطقه تبدیل شده است و غرب نیز متقاعد شده که نمی‌تواند مقابل ما بایستد. هر چند شاید بتوانند با اهرم تحریم به کشور ما فشار بیاورند، اما نمی‌توانند ما را از اهداف و آرمان‌های خود بازگردانند و ما مطمئنیم که آینده برای ما بسیار روشن است.‌

انتهای پیام/ش3

برچسب ها: دانشجو ، چابهار ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار