کشف شهاب آسماني سيصد کيلويي + فیلم

پژوهشگران شهاب سنگی عظیم را در غرب لهستان کشف کردند.

این شهاب سنگ آهنی که از فضای خارج جو زمین به خاک موراسکو در غرب لهستان برخورد کرده، حدود 300 کیلوگرم وزن دارد که دو برابر سنگ کشف شده قبلی است.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، در این منطقه از خاک لهستان، 7 دهانه وجود دارد که حاصل توفان شهاب سنگی و برخورد شهاب سنگ ها به زمین بین 4 هزار تا 3 هزار سال قبل است.نخستین شهاب سنگ، در سال 1914 در این مکان کشف شد. بزرگ ترین دهانه، حدود 100 متر قطر و 11 متر عمق دارد. بررسی این دهانه ها، شهاب سنگ ها و دیگر اجرام آسمانی، به دانشمندان در کشف نحوه تشکیل زمین کمک می کند.

پروفسور آندرزی موسزینسکی، استاد زمین شناسی دانشگاه پوزنان لهستان در این باره گفت: «ما با تلاش زیاد و با تجهیزات ویژه خود، موفق به کشف این شهاب سنگ بزرگ در میان سنگ های بی شمار معمولی و بی ارزش شدیم.»

 وی افزود: «پیش تر نیز شهاب سنگی به اندازه نصف این شهاب سنگ در مکان دهانه برخورد شهاب سنگ ها یافته ایم. کشف این شهاب سنگ ها به بررسی نحوه تشکیل مواد در سیاره ما کمک می کند. ما می دانیم هسته زمین از جنس فلزات به خصوص آهن است که احتمالا به شکل مایع است.از آنجا که ما دسترسی به هسته زمین نداریم، بررسی این شهاب سنگ ها ما را یاری می کند.»




برچسب ها: کشف ، شهاب سنگ ، آسمان ، لهستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار