حدود 14 رشته فناوری نوین قابلیت حذف را دارد که هنوز برای حذف این رشته ها اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران ؛سهیلا بورقانی فراهانی دبیر پنجمين کمیته فناوری نوین امروز طی سخنرانی در گردهمایی روسای کمیته های برنامه رزی آموزش عالی که در سالن همایش های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد طی سخنرانی گفت: کمیته انرژی یک سابقه قدیمی سه ساله دارد و در این کمیته هم افراد علمی حضور دارند و هم افراد اجرایی تا حدی که کمیته انرژی سند راهبردی طراحی شد و در این سند راهبردی برنامه های5 ساله آمایش آموزش در 53 رشته مورد بررسی قرار گرفته تا حدی که برخی از رشته که حدود 14 رشته بوده اد قابلیت حذف شدن پیدا کردن و 28 رشته جدید طراحی شد.

وی افزود: بعد از تدوین این سند کاربردی بخش عملیاتی آن شروع به کار کرد چنان چه نقطه عطفی در آموزش عالی به وجود آمد چنان چه متناسب با نیاز بازار متخصصین تربیت شدند.

فراهانی در خصوص کمیته فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون همکاری خوبی بین IT و کامپیوتر فراهم شد تا حدی که گروه فناوری اطلاعات و بحث سامانه های شبکه به عنوان برنامه مصوب شده اند.

وی در خصوص کمیته علوم شناختی اظهار داشت: به بحث علوم شناختی در فناوری و جایگاه آن توجه ویژه ای شد چنانچه مصوبات خوبی در این زمینه داشته ایم و تدوین برنامه به دقت بالایی در حال انجام است.

فراهانی به سر فصل های علوم شناختی اشاره کرد و تصریح کرد: سرفصل برنامه شناختی، مدل سازی شناختی ، برنامه کارشناسی ارشد علوم شناختی ذهن، مغز و تربیت از جمله سرفصل های این دروس محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: برنامه علوم اعصاب شناختی، کارشناسی ارشد ، زبان شناختی و رشته های مرتبط به علوم شناختی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفت است.

وی خاطر نشان کرد: هنوز برای حذف برخی از رشته ها در فناوری نوین اقدامی نشده است./ع2
برچسب ها: رشته ، فناوری ، کامپیوتر ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار