رئیس دانشگاه آزاد با بيان اينکه من فقط در حوزه آکادميک متخصص هستم، گفت: به عنوان یک مدیر‌ آکادمیک برنامه‌ها و اهداف گسترده‌ای را برای زیرساخت‌ها و اهداف دانشگاه آزاد دارم، اما باید اعتراف مي‌کنم که مدیر سیاسی خوبی نخواهم بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد در حاشيه يادمان شهداي گمنام که در دانشگاه علوم و تحقيقات با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اعلام کاندیداتوریش در انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ یکی از نکات مهم برای من تفکیک مدیریت علمی از مدیریت سیاسی است.

وی اضافه کرد: با توجه به سوابقم خود را فقط متخصص در حوزه آکادمیک می‌دانم و به عنوان یک مدیر‌ آکادمیک برنامه‌ها و اهداف گسترده‌ای را برای زیرساخت‌ها و اهداف دانشگاه آزاد دارم، اما باید اعتراف مي‌کنم که مدیر سیاسی خوبی نخواهم بود.

دانشجو بابيان اينکه از رئیس جمهور انتخاب شده توسط مردم حمایت خواهم کرد، تصريح کرد: هر فردي از سوي ملت بزرگوار ايران به عنوان رئيس جمهور آينده کشور برگزيده شود، در جايگاه بدنه علمی کشور از او حمایت‌ همه ‌جانبه‌ای را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت دانشگاه آزاد از کاندیداي خاص در انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست دانشگاه آزاد در انتخابات ریاست جمهور حمایت از شخص خاصی نیست و هدف اين دانشگاه کمک به افزایش حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌ها است.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما تبیین چارچوب‌ یک رئیس جمهور خوب و کارآمد برای کشور است که از طریق برپایی همایش‌ها، نشست و مناظره توسط تشکل‌های دانشجویی تلاش داریم تا به آن برسیم.

دانشجو در ادامه گفت:‌ تشکل‌های سیاسی از کاندیدای سیاسی خاصی حمایت می‌کنند اما این امر به معنای استفاده از منابع دانشگاه آزاد برای حمایت از یک کاندیدای خاص نیست.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: با توجه به اينکه توصیه ما این است که از کاندیدای خاصی حمایت نکنند و در صورت مشاهده استفاده از منابع دانشگاه آزاد برای حمایت از یک شخص خاص به طور جدي با آن برخورد خواهیم کرد.

 فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي  در پاسخ به سوالي مبني بر بازنگري رشته‌هاي علوم انساني که در دانشگاه آزاد تدريس مي‌شود، از تشکيل کميته‌هايي در حيطه تبيين وضعيت بازنگري سرفصل‌هاي رشته‌هاي علوم‌انساني در دانشگاه‌ آزاد ‌اسلامي خبرداد و گفت: رشته‌هاي علوم‌انساني در چند حيطه حائز اهميت بوده که يکي از آنها منابعي که در علوم‌انساني استفاده مي‌شود است که بايد از باورها و نتايج روز علمي دنيا در آنها استفاده شود به نحوي که با فرهنگ کشور ايران نيز همخواني داشته  باشد.

وي اضافه کرد: اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي نيز از چهار پنج ماه قبل کميته‌هاي بازبيني منابع را تشکيل داده‌اند اما در اين امر نمي‌خواهيم موازي‌کاري با وزارت علوم داشته باشيم اما امري است که به آن توجه داريم.

وي در ادامه در تبيين اخراج اساتيد سکولار از دانشگاه آزاد اسلامي گفت: مسائل فرهنگي اساتيد از جمله مسائل حائز اهميت است و ما در ارزيابي اساتيد به مباني کلان و چهارچوب‌هاي اصلي نظام تأکيد داريم و خطوط‌ قرمز ما خطوط‌قرمز اساتيد نيز هست اما ضمن آنکه معتقد به طرح ديدگاه‌هاي مختلف هستيم اما ديدگاه‌هاي مخالف دين را براساس قانون شوراي عالي انقلاب فرهنگي با آنان مخالفت خواهيم کرد و اجازه فعاليت به آنها نخواهيم داد هرچند که تعداد آنان بسيار کم است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانشجو ، آکادمیک ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار