به گزارش
سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سعید مدنی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران صادرات در سایپا ضمن تأکید بر ضرورت
ایجاد راهکارها و برنامههای جدید در امر صادرات به عنوان فعالیت اصلی گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: بازارهای صادراتی تبدیل به ابزاری براي رونق اقتصاد و اعتلای نام کشورمان در بازارهای خارجی شده است.
وی واقعی شدن نرخ ارز را موجب بهبود فعالیت صادراتی و صرفه جویی ارزی برای این شرکت عنوان کرد و گفت: فضای کسب و کار در حوزه صادرات به گونهای چشمگیر بهبود یافته و نیاز به گسترش فعالیتها در این حوزه بیش از گذشته احساس میشود.
مدنی تصریح کرد: با ادامه روند رو به رشد فعلی، در آینده نزدیک خودکفایی ارزی در سایپا و ورود این شرکت به دورانی طلایی و درخشان رقم خواهد خورد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت برنامهریزی برای صادرات 25 درصدی محصولات تولیدی سایپا، خاطرنشان کرد: باید با شناخت جدید از بازارهای فعلی و گشایش بازارهای جدید صادراتی، برای افزایش میزان فعلی صادرات تلاش کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: توسعه محصولات و تولید خودروهایی مطابق با ظرفیت بازارهای هدف باید به عنوان مهمترین برنامه در دستور کار کلیه قسمتهای درگیر در حوزه صادرات گروه خودروسازی سایپا قرار گیرد.
وی بر توجه به روند در حال توسعه و رو به رشد کشورهای همسایه ایران و نیاز بازار این کشورها به خودروهای تجاری تاکید کرد و گفت: باید برای افزایش داخلی سازی خودروهای تجاری و صادرات آن ها به کشورهای همجوار برنامه ریزی کرد.
مدنی افزود: بسترسازی و ایجاد زیرساخت لازم، گسترش شبکه خدمات پس از فروش از بعد تعمیرات و تأمین قطعات یدکی، رعایت قیمت تمام شده با تاکید بر سودآوری، آموزشهای نوین نیروی انسانی و استفاده از شیوه های جدید بازاریابی، ایجاد دپارتمان های تخصصی صادرات و بهره گیری از نیروی متعهد و متخصص باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار امیدواری کرد: همه ارگانها و سازمانها در مسیر رونق صادرات غیرنفتی کشور بیش از پیش ما را حمایت کنند./س