وزير نفت اعلام کرد: اوراق سلف نفتي به عنوان يک سرمايه گذاري مطمئن و سودآور به زودي منتشر مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمي در هشتمين نمايشگاه بين المللي ايران پلاست در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه انتشار اوراق سلف نفتي دو هفته پيش در دولت صادر شده است و اين اوراق به زودي منتشر خواهد شد.

قاسمي در بازديد امروز خود از نمايشگاه ايران پلاست افزود: صنعت پتروشيمي ايران در وضعي مطلوب قرار دارد و ايران به دليل دارا بودن ذخاير سرشار گاز به عنوان يک مزيت بزرگ، ظرفيت هاي فراواني براي گسترش صنعت پتروشيمي دارد.

وي افزود: نمايشگاه ايران پلاست نمايانگر توانايي هاي صنعت پتروشيمي ايران است و به ويژه صنايع تکميلي پتروشيمي، حضوري موفق و چشمگير در اين نمايشگاه دارد.

قاسمي ادامه داد: بيشتر واحدهاي پتروشيمي در کشور خصوصي شده است و با واگذاري واحدهاي پتروشيمي به بخش خصوصي، روند توسعه اين صنعت به خوبي در حال اجراست.

وزير نفت گفت: چند قطب جديد پتروشيمي تعريف شده است که مي تواند توان توليد صنعت پتروشيمي ايران را افزايش دهد؛ از جمله قطب (هاب) جديد چابهار که آخرين مراحل مطالعه را طي مي کند و به زودي عمليات اجرايي ساخت آن آغاز خواهد شد.

وزير نفت ادامه داد: با پايان ساخت خط لوله صلح، گاز پارس جنوبي از عسلويه به چابهار منتقل مي شود که اين موضوع در توسعه صنعتي استان سيستان و بلوچستان نقش مهمي خواهد داشت./س
برچسب ها: اوراق ، سلف ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار