نایب رئیس شورای اسلامی شهر ماهشهر گفت: جوانان ماهشهری با وجود داشتن تحصیلات دانشگاهی و قرار داشتن در کنار ده‌ها شرکت پتروشیمی از بیکاری رنج می‌برند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،'نافع آلبوغبیش اظهارکرد: در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد به ماهشهر و در جریان افتتاح کتابخانه پارک فردوس ماهشهر، نسبت به بلاتکلیفی پروژه فرهنگسرای ماهشهر به وی تذکر دادیم و وزیر قول مساعد داد تا این پروژه به سرانجامی برسد اما با این وجود باز شاهد ایستایی در عملیات انجام این پروژه هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ماهشهر در ادامه نقش شورای شهر را طبق قانون بسیار مهم خواند و تأکید کرد: براساس قانون همه مسئولان موظف هستند که به نظرات و آرای شورای اسلامی شهر احترام بگذارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر امین بودن شوراها، گفت: این ضعف قانون است که فقط شورای اسلامی شهر را به نظارت بر کارهای شهرداری خلاصه کنیم، چرا که با توجه به ماهیت مردمی این نهاد، از شورای شهر انتظار می‌رود  که در همه امور شهری دخالت و نظارت بکند.

وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که مشکلات شهر را با توجه به اهمیت هر یک، برنامه‌ریزی کنیم و گام جدی برای حل این مشکلات برداریم.

نائب رئیس شورای شهر ماهشهر با اشاره به افتتاح پروژه‌های بزرگ شهری در سال جاری گفت:  احداث شش قطعه فضای سبز محله‌ای، 15پارک محله‌ای به وسعت 62 هزار متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر 21 میلیارد ریال، تعریض و باز گشایی معابر سطح شهر در 16 ماه گذشته با هزینه ای بالغ بر شصت میلیارد ریال از جمله پروژه‌های به سرانجام رسیده مدیریت شهری ماهشهر در سال‌جاری است.

وی انجام عملیات روپوش گذاری و کفپوش گذاری توسط شهرداری در تمام نقاط شهر، آسفالت و لکه‌گیری معابر شهرک طالقانی به مساحت 41 هزار متر مربع، احداث پنچ پارک از سال گذشته تا کنون با مساحت 13 هزار و دویست و چهل و پنج متر مربع در شهرک طالقانی و ماهشهر را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری این شهر برشمرد.

آلبوغبیش در ادامه خاطرنشان کرد: تمام نقاط فضای سبزی که در سطح شهر ماهشهر تعریف شده‌اند عملیات کاشت در آنها به زودی انجام خواهد شد.

وی در ادامه توجه به نقاط محروم و حاشیه شهر را اولویت اصلی برنامه شهرداری بیان کرد و گفت: احداث پارک اروند در خیابان شریفی، احداث فضای سبز از میدان شهید فهمیده تا میدان دانشگاه و همچنین احداث پل جدید دانشگاه هم از طرح‌هایی است که بودجه امسال به آنها اختصاص یافته و به زودی روند اجرایی آنها شروع می‌شود.

نافع آلبوغبیش وضعیت خدمات شهری را خوب ارزیابی کرد و گفت: وضعیت نظافت شهر تا حدودی مورد رضایت شهروندان قرار گرفته ولی انتظار داریم بیشتر به این مقوله توجه شود.

وی در خصوص وضعیت آب و فاضلاب نیز گفت: متاسفانه شرکت آب وفاضلاب خوزستان در ماهشهر کوتاهی کرده و وضعیت آب شرب در حال حاضر با توجه به مراجعات و مکاتبات مردمی  وضعیت خوبی ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ماهشهر تصریح کرد: شاهد قطعی بیش از اندازه آب هستیم، از لحاظ بهداشتی آب ماهشهر وضعیت خوبی ندارد، از لحاظ وضعیت فاضلاب هم  اقداماتی انجام شده ولی متاسفانه در نقاط مختلف شهر بصورت پراکنده رها شده است.

عضو شورای اسلامی شهر انتظارات خود را اینگونه بیان کرد و گفت : با توجه به اینکه ما در کنار ثروت عظیم صنایع پتروشیمی هستیم و با توجه به این پتانسیل عظیمی که در منطقه داریم انتظار می‌رود که کمترین آمار بیکاری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اثرات زیست محیطی و آلایندگی‌های موجود این شرکت‌ها، امیدواریم با تلاش و پیگیری نماینده مردم در مجلس، فرماندار شهرستان و همچنین مدیران صنایع پتروشیمی، مشکلات بیکاری جوانان مستعد این منطقه حل شود.

وی با اشاره به موضوع بهداشت شهرستان گفت: از لحاظ بهداشتی شهرستان ماهشهر واقعا مشکل جدی دارد، وضعیت بیمارستان شایسته مردم این شهرستان نیست، و این مرکز درمانی در حال حاضر با کمبود نیرو و امکانات مواجه است و از لحاظ بهداشتی نیز مشکل دارد،

وی ادامه داد: به پایگاهای بهداشتی مراجعه کردیم و متاسفانه مشاهده کردیم که در وضعیت تاسف‌انگیزی قرار دارند، مردم انتظار دارند مسئولان امر توجه بیشتری به بهداشت این منطقه داشته باشند چون بهداشت و سلامت لازمه ایجاد نشاط و پویایی در هر منطقه‌ای است.

آلبوغبیش در پایان به طرح همیار شهردار اشاره کرد که قرار است به همت آموزش و پرورش در مدارس ماهشهر اجرا شود./س
برچسب ها: بیکاری ، جوانان ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.