نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از پروژه سد ژاوه خواستار تسریح در اجرا و بهره‌برداری از این پروژه شد

به گزارش خبرنگا باشگاه خبرنگاران سنندج ، علوی گفت: رفع مشکل کشاورزان با اجرا و بهره‌برداری از این سد محقق می‌شود از این رو تسریع در روند اجرا و بهره‌برداری از این پروژه امری ضروری است.
وی با بیان اینکه 83 درصد زمین های زراعی کردستان در شرق استان واقع شده افزود: انتقال بخشی از آب این سد به دشت‌های شرقی استان به منظور تامین آب زمین‌های کشاورزی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه است.
علوی گفت: 17 میلیون مترمکعب آب آن نیز برای روستاهای مسیر انتقال در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیش‌بینی ایجاد نیروگاه 4 مگاواتی بر روی این سد خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌ها به عمل آمده عملیات اجرای این نیروگاه در ماه آینده توسط پیمانکار آغاز می‌شود.
وی از آمادگی پیمانکار برای آغاز آبگیری سد تا پایان امسال خبر داد و زمان بهره‌برداری از این پروژه را سال اینده اعلام کرد.
گفتنی است سد ژاوه با ارتفاع بدنه‌ای به طول 87.5  متر و با پیشرفت 66 درصدی در حال انجام است که برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 45 میلیارد هزینه می‌شود./س

برچسب ها: ژاوه ، هزینه ، زراعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.