طراحی الگوی جامع ایرانی و اسلامی یك ضرورت انكار ناپذیر در جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یك مدرس امور فرهنگی به مناسبت روز فرهنگ عمومی گفت: طراحی و ارائه الگویی ایرانی اسلامی در جامعه می تواند به تبعیت و انطباق مردم با این الگو منجر شود.

زارع افزود: هم اكنون الگوی جامع منطبق بر الگوی ایرانی و اسلامی در جامعه وجود ندارد كه این موضوع به نوبه خود تصدیق و تایید رفتارهای مختلف فرهنگی را موجب شده است.

وی با اشاره به اینكه تعریف گروهی خاص در قالب الگوی ایرانی و اسلامی می تواند بسیاری از مشكلات و آسیب ها را به حداقل كاهش دهد تصریح کرد:این گروه تعریف شده بر میراث، آداب و شعائر ایرانی ومبتنی برحوزه ملی و مذهبی متعهد شده و در مسیر حفظ ارزشهای ملی و اسلامی حركت می كند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پیروی عموم جامعه از این الگو به ارتقا فرهنگ عامه و در نهایت به كاهش ناهنجاری ها منجر می شود.

زارع بابیان اینكه هدایت و آشنایی جوانان با فرهنگ ملی و مذهبی نیازمند برنامه ریزی منسجم است، یادآورشد: این اقدام می تواند به ارتقای فرهنگ عمومی قشر جوان منجر شود.

وی خاطرنشان كرد: توجه به مبانی دینی و اسلامی می تواند مشكلات و معضلات موجود در جامعه به ویژه حوزه فرهنگی را حداقل كاهش دهد./س

برچسب ها: طراحی ، الگو ، ضرورت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.