هزاران تن از خبرنگاران يوناني در اعتراض به تلاش دولت براي پنهانکاري، راهپيمايي کردند.

به گزارش شبکه تلويزيوني راشاتودي، راهپيمايي اعتراض آميز خبرنگاران يوناني در آتن، در پي موضع گيري دولت دربرابر سردبير نشريه اي صورت گرفت که به علت انتشار فهرستي از کساني که در بانک سوئيس حساب دارند و سابقه فرار مالياتي داشته اند، به نقض حريم خصوصي متهم شده بود. وي در نهايت تبرئه شد. اما پس از آن خبرنگار ديگري به علت اينکه تهديد کرده بود رسوايي مالي دولت را در خصوص استفاده از کمک هاي مالي اروپا فاش مي کند، بازداشت شده است.
به گزارش پيتر اوليور خبرنگار اين شبکه بسياري از مردم يونان بر اين باورند دولت تلاش مي کند تخلفات خود را با سرکوب کردن کساني که در صدد افشاي آن هستند، بپوشاند.
 اين باور موجب شد هزاران خبرنگار يوناني در خيابان هاي آتن راهپيمايي کنند. کاستاس واکيسوانس که به علت انتشار نام دو هزار فرد متمول در مظان اتهام قرار گرفت، مي گويد: «دولت از فرار مالياتي اين افراد به مدت دو سال اطلاع داشت اما براي مقابله با اين افراد هيچ اقدامي نکرد. در نبود دموکراسي، دولت يونان مي تواند مردم را فريب دهد و وانمود کند که مسائل مالياتي به درستي اجرا مي شود».
يک شهروند يوناني مي گويد: «ما در بحراني اقتصادي واجتماعي به سر مي بريم. ما ميزان بالاي بيکاري داريم، فقر داريم و اقدامات رياضتي که در راه است».
يکي از اعضاي ارشد اتحاديه خبرنگاران يونان مي گويد: «تلاش هاي اخير نمي تواند روزنامه نگاران را متوقف کند. حدود دو هزار و پانصد فعال رسانه اي از سال گذشته کار خود را از دست داده اند».
واکسيوانس مي گويد ساکت نخواهد شد. وي مي گويد: «اين حرفه من است که واقعيت ها را بگويم.  اين کاري است يک خبرنگار بايد انجام دهد».
بازداشت خبرنگاران صرفا به علت فاش کردن واقعيات موجب شده است بسياري از مردم يونان -کشوري که دموکراسي در آن متولد شد- به اين نتيجه برسند که حقوق دموکراتيک آنها ناديده گرفته شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار