رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: بیماری ام اس شایعترین علت ناتوانی در جوانان است که در زندگی فردی و اجتماعی آنها تاثیرگذار است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ دکتر حسین پاکدامن گفت: سالانه بیش از 200 میلیون تومان هزینه دارو و درمان ام اس می‌شود و مسئله نگران کننده این است که تنها بیش از نیمی از بیماران تحت درمان هستند.

وی افزود: ام اس شایعترین علت ناتوانی در جوانان است که در زندگی فردی و اجتماعی آنها تاثیرگذار است و تنها مشکل فرد نبوده و مشکل خانواده وی و اجتماع نیز هست.

پاکدامن در ادامه با بیان اینکه این بیماری در حال حاضر تبدیل به اپیدمی شده است، گفت: ام اس از 150 سال پیش که در دنیا کشف شده است، هنوز علت و درمان قطعی آن مشخص نشده و به یک بیماری شایع در جوامع تبدیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر در ایران طی دو دهه اخیر نورولوژیست‌ها برای بیماری ام اس اهمیت ویژه‌ای قائل شده و مقالات و کارهای تحقیقاتی بسیاری را ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد سطح اطلاعات ما هم در منطقه و هم در جهان بسیار خوب است.

دکتر محمدعلی صحرائیان نایب رئیس انجمن ام اس ایران نیز با اعلام اینکه طی 12 سال گذشته که این انجمن تاسیس شده است بیش از 18 هزار بیمار تحت پوشش قرار گرفته اند، افزود: این این تعداد تنها 14 هزار نفر آنها تهرانی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال تعداد 795 بیمار تحت پوشش انجمن قرار گرفته‌اند، گفت: به طور کلی هر روز 6 بیمار جدید در انجمن ثبت نام کرده‌اند که این آمار نشان دهنده شدت فزاینده ابتلا به این بیماری است.

صحرائیان از ارائه کمک هزینه دارویی به هزار و 250 بیمار مبتلا به ام اس در این انجمن خبر داد و افزود: همچنین انجمن 25 شاخه در مراکز استانها تاسیس کرده است که طی 6 ماهه اخیر یک هزار بیمار از طریق این مراکز کمک هزینه درمانی دریافت کرده‌اند./ح
برچسب ها: ام اس ، مغز ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار