حیف که این بار هم نتوانستم از عهده یک سخنرانی کوتاه بربیایم، نمی دانم آخر از چه می ترسم که انگار لب و دهانم را به هم می دوزد، کاش می شد این ترس را از خود دور کنم تا مثل بقیه موفق و پیروز باشم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، حتما شنیدید که می گن از هر چه بترسی، سرت می آید! این گفته واقعیت دارد زیرا ترس نوعی تمرکز است، تمرکزی بر روی آسیب های درونمان که ما را از رسیدن به هدفمان باز می دارد و قانون کلی این است که بر هر چیزی که باور داشته باشی آن را خلق می کنی و این در وجود هر انسانی است و ترس یکی از همان باورهاست البته از نوع منفی.

وی در ادامه افزود: ترس از دوران کودکی با ما همراه است اگر یادتان بیاید در کودکی همه ما از مواردی می ترسیدیم مثل افراد غریبه، تاریکی، حیوانات، سرزنش و... ولی بعضی از این ترس ها هنوز هم از آن دوران برای ما باقی مانده اند و به همین دلیل است که عده ای در جامعه هنوز دچار ترس اند و این ترس موجب کاهش در پیشرفت آنان می گردد به طور مثال کسانی که ترسدارند در جمع سوالی کنند و یا می ترسند که طرحی را به انجام برسانند.

حسینی در رابطه با راهکارهایی برای از بین بردن ترس اعلام کرد چنانچه می توان گفت که تمامی ترس ها ریشه در کودکی دارند پس باید برای درمان ترس از همان آغاز تولد و آگاهی بخشی در خانواده ها شروع کرد.

*خانواده مضطرب و ترسو
معمولا کودکانی که در خانواده های مضطرب پرورش پیدا می کنند ترسو بوده زیرا این خانواده و گفتار مضطرب آمیز در رابطه با مسائل و استرس های بی جا ترس را در دل فرزندانشان می کارند به گونه ای که کودک در برخورد با هر گونه مسائل مثل رفتن به مدرسه مضطرب شده و ترس در دلش می افتد و نمی تواند مثل سایر کودکان پیشرفت کرده و خود را در جمع کودکان جای دهد.

*وابستگی بیش از حد کودک به خانواده
خانواده هایی که به عقیده خودشان نمی گذارند به کودکشان آزادی وارد شود آنان را از زیربار مسئولیت ها خارج می کنند و تمامی امور فرزندان را خودشان انجام می دهند موجب می شوند تا ترس در تصمیم گیری و اداره امور خودش را در بر گیرد چنانچه دیگر نمی تواند در آینده در جامعه و یا حتی مدرسه ای نقش موثری را ایفا کند.

گفتنی است که فاصله بین ترس از انجام کاری و شجاعت و جسارت در انجام امور تنها یک خط نازک است که آدمی می تواند با قدم گذاشتن بر آن طرف آن را کسب کند، باشد که تمامی ما جسارت و شجاعت در انجام امور را پیدا کنیم./ز
 گزارش از مهدی محسنی

برچسب ها: راهکار ، ترس ، مضطرب ، وابستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار