سازمان بین‌المللی کار دوشنبه شکایت‌های سازمان‌های مختلف بین‌المللی را علیه رژیم بحرین به علت اخراج کارکنان از شغلشان بررسی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، یک منبع مسئول در سازمان بین‌المللی کار به روزنامه الوسط تاکید کرد این سازمان در نشستی که قرار است فردا (دوشنبه) برگزار شود، شکایت ۱۲ سازمان بین‌المللی علیه دولت بحرین را در رابطه با پرونده افراد اخراج شده از کار بررسی خواهد کرد.
 
به گفته این منبع، در نشست اکتبر گذشته جمیل حمیدان، وزیر کار بحرین و مسئولان این سازمان، گفتگوهایی درباره توافق‌نامه سه جانبه‌ای که مارس گذشته برای تضمین بازگرداندن کارگران اخراج شده به سرکار‌هایشان امضا شد، انجام دادند.
 
سید سلمان المحفوظ، دبیرکل اتحادیه کل سندیکاهای کارگران بحرین تاکید کرد: شکایت ۱۲ سازمان و اتحادیه بین المللی کارگری علیه دولت بحرین در نشست سازمان بین المللی کار در نوامبر جاری مطرح خواهد شد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که علت‌هایی که باعث ارائه این شکایت شده است با حل و فصل پرونده کارگران اخراج شده و تضمین بازگشت همگی آن‌ها به سرکار‌هایشان با حفظ حقوق، رفع شود.
 
از آغاز انقلاب مسالمت‌آمیز مردم بحرین در فوریه ۲۰۱۱ تاکنون هزاران نفر از مردم این کشور صرفاً به علت شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز و انتقاد از عملکرد آل‌خلیفه از کارشان اخراج شده‌اند.
 
کارگران، کارمندان و پزشکان اخراج‌شده در بحرین تاکنون بار‌ها در برابر نهاد‌ها و سازمان‌های وابسته به رژیم حاکم در اعتراض به چنین برخوردی تظاهرات کرده‌اند، اما نیروهای امنیتی رژیم با پشتیبانی نیروهای اشغالگر سعودی به شدت آن‌ها را سرکوب کرده‌اند.
برچسب ها: بین الملل ، بحرین ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار