رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کاهش بارندگی‌ها در مهر ماه و رسیدن آن به سقف 5 میلی‌متر به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عادل عبد ایمانی در جلسه بررسی مشکلات توسعه‌ای و برنامه‌ریزی شهرستان مشگین‌شهر افزود: اکثر ساکنین شهرستان مشگین‌شهر به باغداری و زراعت مشغول هستند به طوری که از 3 هزار و 600 کیلومتر وسعت این شهرستان 22 هزار هکتار اراضی آبی و 91 هزار هکتار نیز اراضی دیم به همراه 14 هزار هکتار باغات وجود دارد.

وی سهم ارزش افزوده مشگین‌شهر را در تولید ناخالص 30 درصد اعلام کرد و گفت: میزان بارندگی سال زراعی گذشته مشگین‌شهر 576 میلی‌متر بوده در حالی  که در یک ماه آغاز سال زراعی سال جاری تنها 5 میلی‌متر در این شهرستان بارندگی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با برشمردن توانمندی‌های بخش کشاورزی در این شهرستان افزود: سالانه 165 هزار تن محصولات زراعی و 206 هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود به طوری که در این شهرستان 818 هزار واحد دامی وجود دارد که تولید 5 هزار و 700 تن گوشت، 49 هزار تن شیر، 4 هزار تن گوشت مرغ، یک‌هزار و 578 تن تخم‌مرغ و 3 تن عسل از ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان است.

عبد ایمانی گفت: از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در دو سال گذشته برای اجرای 144 پروژه 12 میلیارد تومان و امسال برای اجرای 104 پروژه 70 میلیارد و 800 میلیون تومان تامین شده است.

وی به محورهای سه‌گانه آب، خاک و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی اشاره کرد و افزود: پتانسیل آبی این شهرستان 155 قنات، 166 چشمه و 12 سد احداثی است که به همراه 766 چاه از توان 53 میلیون متر‌‌مکعب برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 65 میلیون متر‌مکعب آب سطحی شامل انهار سنتی در این شهرستان مدیریت می‌شود و به پیشنهاد نماینده مشگین‌شهر در مجلس این شهرستان پایلوت کشاورزی معرفی شده که قرار است در مدت پنج سال با برآورد 159 میلیارد تومان طرح‌های مختلفی به صورت ویژه اجرایی شود./س

برچسب ها: اردبیل ، بارندگی ، مهر ، ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.