مديرعامل و رييس هيات مديره شركت كشاورزي جلگه دز دزفول گفت: تلاش مي‌كنيم با استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد توليد داخل مزرعه‌هاي پرورش قارچ دزفول را تجهيز كنيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،غلامعلي اسلامي‌زاده‌ اظهاركرد: در دزفول 3 مزرعه براي پرورش قارچ وجود دارد كه به صورت سنتي، نيمه سنتي و تمام مكانيزه در حال توليد قارچ هستند. براي مزرعه يك و 2 تكنولوژي جديدي طراحي و ساخته شده است. همچنين براي مزرعه سوم كه بهمن‌ماه سال 90 احداث شده، خط توليد و تكنولوژي روز دنيا را از هلند خريداري كرده‌ايم، با اين هدف كه اين تكنولوژي را با مزرعه‌هاي يك و 2 و با استفاده از مهندسي معكوس، به‌روز كنيم.

وي افزود: با استفاده از مهندسي معكوس مي‌توان مشكلات و عيوب ماشين‌آلات و مساحت مزارع را بازسازي كرد؛ همچنين با به‌روز كردن ماشين‌آلات ساخته شده توانستيم تجهيزات جديدي همچون هواسازها را راه‌اندازي كنيم.

اين توليدكننده قارچ در دزفول ادامه‌داد: ماشين‌آلاتي كه در داخل كشور توسط خودمان طراحي مي‌شوند، همان كارايي نمونه‌هاي خارجي را دارند و ديگر نيازي به واردكردن آن‌ها نيست؛ اين امر هزينه‌ها را نيز كاهش مي‌دهد. اين ماشين‌آلات همچنين فعاليت‌هايي نظير پرورش، ميزان اكسيژن، رطوبت و دما را به صورت كامپيوتري كنترل و مديريت مي‌كنند./س
برچسب ها: تجهیز ، مزارع ، قارچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.