معاون صنایع دستی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری نخستین جشنواره مجسمه‌های چوبی در چاف و چمخاله با حضور 32 هنرمند کشور خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، نادر ذاکری امروز در لنگرود با اشاره به برگزاری جشنواره مجسمه‌های چوبی در ساحل چاف و چمخاله این شهرستان، اظهار کرد: نخستین جشنواره مجسمه‌های چوبی ایران با حضور فعال 32 هنرمند توانا از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را کشف هنرمندان و زنده کردن هنرهای چوبی، ورود و ماندگاری گردشگر و اشتغال پایدار در منطقه برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته نخستین جشنواره موسسه فرهنگی و هنری آرنا با نام مجسمه‌های شنی در سواحل بندر کیاشهر برگزار شد، ابراز کرد: اگر بتوانیم هر سال چنین جشنواره‌هایی را برگزار کنیم می‌توانیم نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسیم.

وی با اشاره به چوب‌هایی که هنرمندان برای خلق آثار خود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: به منظور حمایت از محیط زیست، چوب‌های بدون استفاده و مرده که جز پوسیدن در کف جنگل یا تبدیل کردن آنها به زغال کاربرد دیگری ندارند برای مجسمه‌های چوبی تهیه شده و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد تا با دست‌های توانمند خود آنها را به خلق آثار هنری و ماندگار تبدیل کنند که این امر نشان‌دهنده زبان گویای هنرمند است.

ذاکری متذکر شد: با ابجاد باغ موزه و نگه‌داری آثار هنرمندان در آن می‌توان برای حمایت از هنر و جذب گردشکر در منطقه گام موثری برداشت.

رئیس هیئت مدیره جشنواره مجسمه‌های چوبی نیز در گفت‌وگو اظهار کرد: موسسه فرهنگی و هنری آرنا از سال 90 شکل گرفته و فعالیت خود را با هدف کشف هنرمند در سطح بین‌المللی و ارائه هنر به خارج از کشور آغاز کرده که تاکنون موفق بوده است.

سید جواد موسوی با بیان اینکه فعالیت هنرمندان خوب است و هنر مرز نمی‌شناسد، افزود: برای برگزاری جشنواره و نمایش هنر ایرانی به چند کشور دنیا مانند آلمان، هلند، دبی، لبنان، اسپانیا و ... سفر می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع جشنواره مجسمه‌های چوبی اذعان کرد: این جشنواره با دو موضوع آزاد و دفاع مقدس در 14 آبان جاری با حضور 32 هنرمند در 16 گروه برگزار می‌شود که 90 درصد موضوع‌های کار شده از دفاع مقدس است و در پایان به سه اثر برگزیده جایزه داده می‌شود./ج1

برچسب ها: رشت ، لنگرود ، کف جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.