خوزستان/

135 پروژه كشاورزی طی امسال در خوزستان به بهره برداری رسید

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس گفت: از ابتدای سال تاكنون ، 135 پروژه كشاورزی در قالب ' طرح توسعه بخش كشاورزی ' در خوزستان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،' عباس پاپی زاده افزود: با اجرای طرح های مصوب در طرح توسعه بخش كشاورزی تولیدات كشاورزی در زیربخش های دام و طیور 75 هزار و 600 تن ، آبزیان 22 هزار و 300 تن ، محصولات باغی 31 هزار و 233 تن ، محصولات زراعی 11 هزار و 875 تن و در صنایع تبدیلی یك میلیون و 200 هزار تن به تولیدات استان خوزستان افزوده شد.

وی اظهار داشت: با توجه به تنوع در بخش امور دام تاكنون تعداد دو هزار و 331 پروژه به مبلغ 269 میلیارد ریال در ستاد اجرایی استان و 975 پروژه با اعتبار 106 میلیارد ریال در بانك كشاورزی تصویب و 135 پروژه به مرحله بهره برداری رسید.

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدات ناشی از این 135 پروژه معادل یك هزار و 760 تن تولیدات مرغ گوشتی ، گوساله پرواری ، گاو میش شیری ، بره پرواری ، زنبور عسل ، گوسفند و بز با اعتباری بالغ بر 71 میلیارد ریال می باشد.

وی اشتغال مستقیم ایجاد شده حاصل از اجرای این طرح ها را 170 نفر عنوان كرد و افزود: این طرح هادر شهرهای اندیكا ، اندیمشك ، ایذه ، بهبهان ، دزفول ، دشت آزاداگان ، رامهرمز ، شوشتر ، لالی و هویزه اجرا و به بهره برداری رسید.

پاپی زاده در خصوص طرح توسعه كشاورزی خوزستان نیز گفت: این طرح با هدف توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت های بیشتر اشتغال در بخش كشاورزی آغاز شده و چهار هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار برای استان خوزستان در نظر گرفته شده و جذب گردید.

وی تصریح كرد: استان خوزستان بیشترین جذب اعتبار را در میان استان های كشور و شهر دزفول بیشترین جذب اعتبار را در استان خوزستان داشته كه فرصت بسیار خوبب برای رشد و توسعه كشاورزی استان خوزستان به ویژه شهرستان دزفول است.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی بخش كشاورزی را محور استقلال كشور عنوان كرد و افزود: با توجه به ظرفیت ها و نیازهایی كه بخش كشاورزی در ایران دارد می تواند محور توسعه اقتصادی كشور محسوب شود.

وی نبود سرمایه گذاری كافی در بخش كشاورزی را یكی از مشكلات عمده این بخش دانست و اظهار داشت: طرخ توسعه كشاورزی فرصتی مناسب برای رفع كاستی های این بخش می باشد.

پاپی زاده خاطرنشان كرد : با توجه به ظرفیت های موجود در كشور در بخش كشاورزی و دام جا دارد با برنامه ریزی از این تولیدات در راستای رشد اقتصادی كشور بهره گرفت.

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس طرح توسعه بخش كشاورزی را فرصتی مناسب دانست و گفت: از این راه می توان منابع تكمیلی خود را گسترش داد و برای آن بخش از محصولات غذایی بصورت خام وارد می شوند صنایع بسته بندی را تكمیل و بقیه را فرآوری و از انباشت محصول جلوگیری كرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.