مرکز آمریکایی رابرت کندی روز شنبه اعلام کرد یک فعال حقوق بشر صحرای باختری بعد از دیدار روز پنجشنبه با کریستوفر راس، فرستاده ویژه بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، هدف حمله پلیس مغرب قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،این سازمان آمریکایی حامی عدالت و حقوق بشر که مقر آن در واشنگتن، پایتخت آمریکا قرار دارد، اعلام کرد این اطلاعات را به همراه فیلمی ویدیویی از خود امینتو حیدر، این فعال حقوق بشر در صحرای باختری دریافت کرده است.
ماموران پلیس امینتو حیدر را که برای استقلال صحرای باختری مبارزه می کند، هنگام بازگشت از دیدار با کریستوفر راس بر زمین انداخته و کتک زدند و او را با کارد تهدید کردند.
مارسلها گونکالوز مارجرین، یکی از مسئولان مرکز رابرت کندی اعلام کرد امینتو حیدر از ناحیه پشت دچار خون مردگی شده و به خودرو وی نیز خسارت وارد شده است.
مرکز رابرت کندی در بیانیه ای از این اقدامات سرکوبگرانه علیه قربانیان خشونت های نظامند پلیس مغرب که با تحریک دولت این کشور به مردم صحرا اعمال می شود، به شدت ابراز تاسف کرد.
این بیانیه حضور گسترده پلیس و سرکوب و تعرض علیه غیر نظامیان را در العیون، مرکز صحرای باختری را که با حضور کریستوفر راس در منطقه همزمان شده است، محکوم کرد.
  کریستوفر راس که انتخاب او در ماه مه با مخالفت رباط مواجه شده بود، از آغاز انتصاب خود به عنوان فرستاده ویژه بان کی مون برای این منطقه در سال دو هزار و نه، برای نخستین بار از صحرای باختری دیدن کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار