عضو کميسيون اجتماعي مجلس گفت: اقدامات صورت گرفته از جانب دولت دهم، در راستاي تحقق 2.5 ميليون شغل محدود بوده است.

محسن عليم داني نماينده مردم زنجان و طارم در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه بحث اشتغالي زايي بايد از جانب قوه مجريه پيگيري شود، گفت: اقدامات صورت گرفته از جانب دولت، در راستاي تحقق 2.5 ميليون شغل محدود بوده است.

وي در ادامه افزود: فعاليت‌هاي دولت در ارتباط با مسکن و اعطاي وام خود اشتغالي موثر نبوده و همچنان با معضل بيکاري مواجه هستيم.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به ضرورت حمايت ويژه دولت از بخش توليد گفت: اگر چه برخي مشکلات اقتصادي وجود دارد ولي با برنامه ريزي صحيح و حمايت و تقويت از بخش توليد و جذب سرمايه گذاران داخلي و حتي خارجي، دولت ميتواند در بهبود اوضاع اقتصادي و اشتغال عملکرد بهتري داشته باشد.

گفتي است مركز آمار، نرخ بيكاري در بهار 91 را 12/9 درصد اعلام كرده كه اگر چه نسبت به زمستان سال گذشته كاهش را نشان مي‌دهد ولي بيانگر عملكرد نه چندان موفق دولت در تحقق وعده‌هاي خود در ايجاد اشتغال است. رشد جمعيت در سالهاي اخير و كثرت جوانان تحصيل كرده و جوياي كار نشان از افزايش 400 هزار نفري جمعيت بيكار كشور است و دولت بايد ضمن توجه به پتانسيل‌هاي فراوان جوانان، با سازوكارهاي قانوني نسبت به ايجاد شغل كه از دغدغه‌هاي اصلي جوانان است اهتمام داشته باشد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: اشتغال ، دولت ، دهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار