سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه سفر خود را به مصر و اردن با هدف گفتگو درباره بحران سوریه و مناقشه بین عربها و رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از مسکو ، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه اعلام کرد لاوروف در سفر چهارم و پنجم نوامبر خود به مصر با محمد مرسی رئیس جمهور و همچنین محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد کرد .
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است : « این سفر فرصتی برای ما خواهد بود تا در گفتگوهای مستقیم با رئیس جمهور جدید مصر درباره چشم انداز روابط تجاری و اقتصادی قاهره و مسکو گفتگو کنیم.»
لاوروف در قاهره همچنین با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز گفتگو خواهد کرد. محور اصلی گفتگوهای لاوروف و العربی بر چگونگی پایان دادن به بحران در سوریه متمرکز خواهد بود .
وزیر امور خارجه روسیه پس از مذاکرات خود در مصر عازم اردن خواهد شد . لاوروف در سفر خود به اردن که ششم نوامبر انجام می شود با عبدالله دوم پادشاه و همچنین ناصر جوده وزیر امور خارجه این کشور دیدار خواهد کرد .
لاوروف همچنین با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در امان دیدار خواهد کرد .
بحث درباره تلاش برای حل مناقشه بین اسرائیل و فلسطین محور اصلی مذاکرات لاوروف در اردن خواهد بود .
روسیه خواستار ازسرگیری مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین است . فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس یکی از موانع مهم برسر راه ازسر گیری مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینیان به شمار می رود .
برخی کارشناسان غربی می گویند چشم انداز حل مناقشه بین اسرائیل و فلسطین به علت سیاست شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس درحال کم رنگ شدن است .
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، مصر ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار