نتایج یک نظر سنجی که در فلسطین اشغالی انجام گرفته است نشان می دهد بیشتر صهیونیست ها در سرزمین فلسطین اشغالی خواستار برقراری نظام آپارتاید و تبعیض در قبال اعراب هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری افریک -ازی ؛ نتایج این نظر سنجی نشان می دهد در صورتی که کرانه باختری رود اردن به طور رسمی به سرزمین های تحت کنترل اسرائیل ضمیمه شود بیشتر یهودیان خواستار اعمال تبعیض در قبال فلسطینی ها و اعراب اسرائیلی هستند.

بیشتر یهودیان یعنی پنجاه و نه درصد دوست دارند یهودیان از نظر کاریابی بر اعراب برتری داشته باشند. نتایج همین نظرسنجی نشان می دهد که نیمی از یهودیان دوست دارند رفتار با یهودیان نسبت به اعراب به طور کلی فرق داشته باشد.چهل و دو درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی هم گفته بودند تمایل ندارد در مجتمع های مسکونی که عربها نیز درآن زندگی می کنند باشند.

یک سوم یهودیان نیز دراین نظر سنجی گفته بودند اعراب اسرائیلی نباید حق رای دادن در انتخابات پارلمانی(کنست) داشته باشند. شصت و نه درصد نیز گفته بودند در صورتی که کرانه باختری رود اردن به سرزمین های تحت کنترل اسرائیل ضمیمه شود، دو و نیم میلیون نفر فلسطینی که در این منطقه زندگی می کنند نباید کلا حق رای در هیچ انتخاباتی داشته باشند.

جالب تر آنکه هفتاد و چهار درصد سوال شوندگان در این نظر سنجی حتی معتقد بودند در صورت ضمیمه کرانه باختری رود اردن به سرزمین های تحت کنترل اسرائیل ، راهها و جاده ها باید جدا شود و جاده هایی که یهودیان در آن رفت و امد می کنند باید جدا شود.بیست و چهار درصد نیز گفته اند اگر جاده های فسطینی ها و اسرائیلی ها جدا شود ،امنیت جانی آنها بیشتر تامین خواهد شد.

چهل و هفت درصد نیز ابراز تمایل کرده اند که بخشی از اعراب اسرائیلی به کرانه باختری رود اردن که اکنون تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است انتقال داده شود.هر چند که سرزمین های کرانه باختری رود اردن هنوز به سرزمین های تحت کنترل اسرائیل ضمیمه نشده است ،بخش بزرگی از یهودیان یعنی پنجاه و هشت بر این باورند که همین حالا هم در قبال اعراب تبعیض اعمال می شود.

در همین میان،نتایج همین نظرسنجی نشان می دهد سی و هشت درصد یهودیان آرزو دارند سرزمین های فلسطینی که شهرک های یهودی نشین در آن برپا شده است تحت کنترل اسرائیل در آیند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار