گروه اخوان المسلمین اردن اقدام شماری را در برپایی جشن هالوین در امان که از جشنهای ویژه آمریکایی‌هاست محکوم کرد و برپایی چنین جشنی را به معنای به چالش طلبی آشکار ارزشهای ملت اردن دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، این جشن که با حمایت نیروهای امنیتی اردنی برگزار شده بود به سبب اعتراض شماری از جوانان به خشونت کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان ، گروه اخوان المسلمین در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد افزود « با ناراحتی زیاد و تأسف شدید حوادث شب گذشته در جشنهای منحرفان و شیطان‌پرستان را در یکی از قهوه خانه های امان که با حمایت شدید امنیتی به وقوع پیوسته ، پیگیری کردیم . این موضوع به چالش طلبی آشکار ارزشهای اردن و هویت عربی و اسلامی و نقض صریح احکام دین و عادات و سنتها و همه تعالیم ادیان آسمانی و فطرت انسانی است».

این گروه همچنین « تسهیلات و مجوزهای رسمی داده به چنین لانه‌های فساد » را محکوم کرد .

اخوان المسلمین این پرسش را مطرح کرد که « آیا این رفتارهای فاسقانه در خور کشوری است که به خاندان پاک نبوت منتسب است ؟ آیا به جای این رفتارها نباید به رنج و سختی مردمی رسیدگی شود که فقر و گرسنگی و محرومیت آنها را له کرده است. آیا نباید به مسئولیت شرعی و اخلاقی در کشوری عمل شود که مردم آن از بحرانهای متعدد سیاسی و اقتصادی و مدیریتی رنج می برند ».

اخوان المسلمین افزود « وزارت اوقاف و اداره فتوا چه نقشی در این خصوص دارند ؟ همه مسئولان و تصمیم سازان در قبال این تحریک و بی اعتنایی به شریعت ، مسئول هستند و باعث می شود بحران اخلاقی و اجتماعی بر بحرانهای سیاسی و اقتصادی و آموزشی که اردن از آن رنج می برد افزوده شود ».

اخوان المسلمین « مجازات و محاکمه همه کسانی را خواستار شد که مقدمات این اقدامات زشت را فراهم آورده اند ».

روزنامه الغد چاپ اردن نوشت « اغتشاشات محدودی شب گذشته زمانیکه شماری از جوانان خشمگین کوشیدند جلوی برپایی جشن هالوین را در یکی از قهوه‌خانه های محله مرفه نشین عبدون در امان بگیرند رخ داد ».

الغد نوشت این جوانان معتقد بودند این جشن « با سنتهای اردنی ها » مغایرت دارد به همین سبب کوشیدند به این قهوه خانه یورش ببرند.
هالوین به طور ویژه سی و یکم اکتبر هر سال در آمریکا با پوشیدن لباسهای عجیب و غریب و گذاشتن ماسک روی صورت برگزار می شود .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار