معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه سبد غذای مطلوب برای ایرانی ها در 14 گروه سنی تدوین شده و منتظر ابلاغ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا مصداقی نیا اظهار داشت: این سبد غذایی برای 14 گروه سنی تدوین شده و توقع ما از شما رسانه ها که همیشه یاور نظام سلامت هستید این است که در اجرای این برنامه هم کمک حال ما باشید.
 
وی افزود: تدوین سند سالمندان، سند استاندارد سازی طرح های کلان کشور، آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون مواد خوراکی و آشامیدنی و بهداشتی از برنامه های دیگر معاونت بهداشت است که در حال اجراست.
 
وی پزشک خانواده و نظام ارجاع را اساسی ترین برنامه اصلاحی نظام سلامت کشور اعلام کرد و گفت: در کشور ما برنامه های توسعه ای زیادی اجرا شده است ولی حق اینست که بگوییم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اصلاحی ترین برنامه پزشک خانواده است.
 
وی تدوین نقشه های علمی سلامت و نقشه تحولی نظام سلامت کشور را از بزرگترین کارهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دوره اخیر مدیریت این وزارتخانه دانست و گفت: تشکیل جلسات متعدد شورای عالی سلامت و مصوبات بسیار خوب این شورا نیز از برنامه های خوب دیگر حوزه سلامت بوده است که در چند سال اخیر انجام شده است./ع
برچسب ها: پزشک ، سبد ، غذایی ، سن ، خوراکی ، اشامیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.