کنسولگری آمریکا در بنغازی که در یازده سپتامبر هدف حمله شبه نظامیان قرار گرفت، عمدتا کانون عملیات سری سیا بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته شماره امروز روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت: دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با موج سوالات قبل از انتخابات در مورد این مسئله مواجه است که چرا در کنسولگری آمریکا در بنغازی که چهار آمریکایی از جمله کریس استیونز سفیر آمریکا در حمله یازده سپتامبر شبه نظامیان به آن محل کشته شدند،‌ تدابیر امنیتی کافی برقرار نبود.
وال استریت گزارش داد، از کنسولگری آمریکا به عنوان مرکز عملیات سری سیا استفاده می شد و سی مقام آمریکایی که فقط هفت تن از آنها برای وزارت خارجه کار می کردند، در پی آن حمله از بنغازی خارج شدند.
در آن گزارش همچنین کشته شدن دو پیمانکار امنیتی که برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا کار می کردند، نه وزارت خارجه،‌ فاش شد.
گفته می شود که‌ برخلاف یک روش معمول، دیوید پترائوس رئیس سیا در مراسم ورود تابوت آمریکایی های کشته شده به خاک آمریکا حضور پیدا نکرد تا عملیات سیا در شرق لیبی مخفی بماند.
گفته می شود،‌ تقریبا بیست و چهار مامور سیا به طور سری در یک ساختمان سری مجزا موسوم به ساختمان الحاقی کار می کردند که مقامات رسمی در کنسولگری آمریکا پس از حمله اولیه و قبل از وقوع حمله مجدد از آنجا خارج شده بودند.
طبق گزارش وال استریت ژورنال،‌ ضعف امنیتی در کنسولگری ممکن است ناشی از ضعف ارتباط بین سیا و وزارت خارجه آمریکا بوده باشد.
روز پس از آن حمله، سیا مقامات امنیتی لیبی را به ساختمان سری فرستاد تا اسناد سری و تجهیزات حساس را از بین ببرند در حالیکه به ساختمان تخریب شده کنسولگری که طبق برنامه حاوی هیچگونه مطالب سری نبود، توجهی نشد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار