کم کم به نیم فصل رقابت های لیگ دوازدهم نزدیک می شویم و دوباره داستان تکراری نقل و انتقالات و حضور دلالان و واسطه ها به راه می افتد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هرگاه به فصل نقل و انتقالات پیش از آغاز مسابقات یا نیم فصل نزدیک می شویم بازار داغ رفت و آمد بازیکنان گرم می شود.

دلالان یا ایجنت و واسطه ها یکی از نقش های پررنگ فوتبال هستند که در کشور ما هم دامنه فعالیتشان گسترده تر شده است.
برخی ها بجای استفاده از نام ایجنت از مدیر برنامه استفاده می کنند، البته تفاوت زیادی در کشورمان میان ایجنت ها و مدیر برنامه هاست ولی گه گاه این دو نقشT توسط یک فرد انجام می شود.

به این گونه مدیر برنامه ها، دلالان اختصاصی گفته می شود. آن ها اغلب یک بازیکن را پیش از آنکه شناخته شود به دنیای پررونق فوتبال سطح بالا معرفی می کنند.

بنابراین رشته ارتباط بسیاری از بازیکنان با مدیر برنامه هایشان بسیار ضخیم شده است و آن ها اغلب تا پایان عصر فوتبالی خود با یک مدیر برنامه کار می کنند و اصولا از مبلغ قرار داد خود هم مقداری هرساله به آن ها می دهند.

*دلالی دوستانه

نمونه ای دیگر از واسطه ها آن هایی هستند که چندان با ديد مالی به قضیه نگاه نمی کنند و اغلب بخاطر مسائل دوستی و رابطه ها بازیکنان از تیمی به تیم دیگر انتقال داده می شوند.

ولی در بقیه موارد دلالان پول خوبی از کار خود به جیب می زنند و کار دو سه ماهه آنان حقوقی به اندازه یکسال و حتی بیشتر را برایشان به بار می آورد.

به طور مثال چندین سال پیش که الونگ الونگ به پرسپولیس پیوست، کاشانی سرپرست موقت این تیم مدعی شد که از 190میلیون پرداختی این بازیکن، 150 میلیون به جیب دلالان رفته است.

به هر حال نبض فصل نقل و انتقالات در دست همین واسطه هایی است که البته به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می شوند. اگر عده ای به عنوان کارشناس نقل و انتقالات در رفت و آمد بازیکنان از تیمی به تیم دیگر هم به تیم ها و هم به بازیکنان کمک کنند بی شک کسی از این قضیه انتقاد نخواهد کرد.

بیشتر نگرانی ها از این افرادی است که یک شبه پول زیادی را بدست می آورند و البته در بسیاری از موارد بازیکنانی با کیفیت فنی بسیار پایین را با فریب راهی تیم های بزرگ می کنند.

نگرانی جامعه فوتبال از حضور همین پدیده دلالیسم است که به صورت گلخانه ای رشد پیدا کرده است و باید در نیم فصل رقابت ها مراقبت حضور پنهانی آن ها در لیگ باشیم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار