حبیب کاوش:

فیلمسازان به خاطر درگیری های حوزه هنری با وزارت ارشاد به خودسانسوری دست زده اند

سخنگوی شورای صنفی نمایشاختلافات اخیر ایجاد شده میان حوزه هنری و وزارت ارشاد بر سر اکران فیلم ها و بدنبال آن از دست رفتن تمایل فیلمسازان برای اکران فیلم هایشان در چنین شرایطی،آنها را به خودسانسوری وادار کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی باشگاه خبرنگاران ؛ امشب در برنامه "هفت" حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش طی گفتگوی تلفنی گفت: تداخل های انجام شده در خصوص اکران همزمان چند فیلم از درگیری های اخیر حوزه هنری با وزارت ارشاد سرچشمه می گیر د و در یک آسیب شناسی کلی فروش ما نسبت به سال های گذشته چه درخصوص فیلم های کودکان و چه در زمینه فیلم های بزرگسالان با کاهش چشمگیری روبه رو بوده است.

وی ادامه داد: لج و لجبازی های صورت گرفته از سوی حوزه هنری در اوایل سال یک شوک بزرگی را به سینمای ایران وارد کرد و همین خارج شدن کنترل از دست ما را برای اکران موجب شد.
 
کاوش افزود: هم اکنون مدیریت فعلی سینما با بالا گرفتن دستانش در مقابل حوزه هنری و بدنبال آن آشفتگی در وضعیت اکران سبب شده که هر کسی کار دلخواه به خود را در سینما انجام دهد و بطور حتم با پیشروی این موضوع تا شش ماه آینده و حتی تا سال آینده این وضعیت به مراتب نسبت به حال حاضر بدتر خواهد شد.

کاوش افزود:دراکران به صورت آزاد دو فیلم بدون سرگروه به نمایش در می آید و در اکران با سرگروه تنها پنج فیلم حضور دارند و فقط از این پنج فیلم دو اثر کودک به صورت رسمی در حال اکران است و اکران کلاه قرمزی و بچه ننه نیز به پایان رسیده است.البته برخی از سینمادارها با بی توجهی به این مسائل خواهان به اکران در آمدن این فیلم در سینماهای خود هستند.

برچسب ها: فیلم ، نمایش ، اکران ، هنری ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار