رئیس جمهور آمریکا در واپسین روزهای باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ، با از سرگیری مبارزات تبلیغاتی، از حمایت دولتش از طوفان زدگان خبرداد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که در میان هوادارانش در ایالت اوهایو سخن می گفت افزود: مدت زمان زیادی برای بازسازی ویرانی های توفان سندی نیاز است. ما از قهرمانان و داوطلبانی که با قبول خطر جانی ، به کمک توفان زدگان شتافتند، قدردانی می کنیم.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: شهروندان توفان زده در نیوجرسی ، نیویورک و کنیتیکت مطمئن باشند که دولت حامی و پشتیبان آنها خواهد بود. همه ما جزو یک ملت و کشور هستیم.

اوباما افزود: نرخ بیکاری در کشور بویژه در ماه اکتبر به پایین ترین میزان خود رسید و صد ها هزار تن در این ماه جذب کارخانه ها شدند. وی گفت: صنایع خودروسازی، ساخت و ساز خانه های جدید رو به افزایش است. وابستگی کشور به نفت خارجی کاهش محسوسی یافته است و به پایین ترین میزان در بیست سال گذشته رسیده است.

وی ادامه داد: این نتایج حاصل از جان گذشتگی نظامیان ما در عراق است. جنگ در افغانستان در حال پایان است و القاعده تحقیر شده و اسامه بن لادن کشته شده است.

وی افزود: ما اینجا جمع شد ه ایم تا نشان دهیم هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن پیش رو داریم. نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد تا زمانیکه هر شهروند آمریکایی در جستجوی کار است و خانواده های امریکایی با دشواری به زندگی ادامه می دهند و تا موقعی که کودکان محروم و فقیر در این کشور وجود دارند ،تلاش ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این کشور توانایی موفقیت دارد. از این روست که شما مرا برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد کرده اید. وی افزود: انتخابات پیش رو تعیین و انتخاب دو برداشت کاملا متفاوت برای آمریکا است. یک برداشت ، کشور را به گذشته و اقتصاد ورشکسته و سیاستهای غلط سوق می دهد و برداشت و سیاست دیگر، اقتدار و شکوه را برای طبقه متوسط آمریکا فراهم خواهد آورد.

وی افزود: بر این باوریم که هیچ سیاستمداری در واشنگتن حق دیکته کردن و تحمیل کردن نظام خدمات درمانی را به مردم و بویژه زنان ندارد.

باراک اوباما ادامه داد: بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در طول هشت سال دوران ریاست جمهوری خود کمک بزرگی به اقتصاد کشور و رفاه مردم نمود. بر خلاف ادعای میت رامنی نامزد و رقیب جمهوری خواه من ، بیل کلینتون میلیونها شغل ایجاد ، فقر را کاهش و حقوق و مزایای مردم را افزایش داد.
رئیس جمهور آمریکا گفت: جمهوری خواهان اقتصاد را به ورطه ورشکستگی کشانده ، بدهی های عمومی را افزایش داده و نرخ تورم و کسری تجاری را به بالاترین میزان در نیم قرن اخیر رساندند.

وی ادامه داد: میت رامنی تاجر بسیار متبحر و باهوش است که داعیه تغییرات و اصلاحات دارد. اما آنچه که از دید میت رامنی اصلاحات نامیده می شود ، پر کردن جیب طبقه مرفه جامعه و حسابهای آنهاست که این اقدام قبلا نیز از سوی هم حزبی های وی اجرا شده است و تغییر محسوب نمی شود. وی ادامه داد: آیا ادعای میت رامنی مبنی بر نفوذ چین به اقتصاد کشور و در دست گرفتن آن از سوی چینی ها صحت دارد؟ باراک اوباما گفت: انتقاد میت رامنی از صنایع خودروسازی کشور که سهم بزرگی در چرخه تولید کشور دارند ، بسیار غیر منصفانه است. بعد از چهار سال بخوبی مرا شناخته اید و میدانید جز حقیقت و جز برای رفاه شما و خانواده شما ، قدمی بر نداشته ام. رئیس جمهور آمریکا وعده داد میلیونها نفر از متخصصان ،خبرگان ؛ دانشمندان و معلمانان را استخدام خواهیم کرد. وی گفت: تغییر جدی ؛ کاهش وابستگی به نفت خارجی ، اشتغال زایی در داخل کشور، حمایت از فناوری های جدید است. باراک اوباما افزود: تا زمانیکه من فرمانده نیروهای مسلح آمریکا باشم ،ما اقدام به تعقیب دشمنان خود با قدرتمند ترین ارتش جهان می پردازیم. ولی اینک با پایان یافتن حضور نظامی در عراق و در آستانه خروج نظامیان ما از افغانستان ، زمان آن فرا رسیده است که به بازسازی کشور بپردازیم. رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: هیچ فردی از شهروند ان آمریکا که برای کشور جنگیده است نباید برای یافتن شغل در کشور خود بجنگد. وی گفت: تا زمانیکه من رئیس جمهور این کشور هستم اجازه نخواهم داد هزینه های درمانی طبقه متوسط و یا آسیب پذیر از سوی ثروتمندان به آنها تحمیل شود.

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: من به شما برای رساندن پیام و فریادتان به مسئولان و سیاستمداران نیازمندم. هیچ فرفی نمی کند شما از کدام طبقه جامعه هستید و اصالتا از کدام کشورید، شما حق زندگی در این کشور دارید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار