شهردار دماوند در جشنواره غذای سالم كه با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم و عادات صحیح تغذیه سالم برگزار شد،‌ گفت: توليد غذاي سالم زيرساخت توسعه سلامت كشور است.

"مرتضي "همتي" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تضمین و گواهی سلامت محصولات و فرآورده های غذایی مورد مصرف جامعه در هر کشور مهم ترین شاخص پایداری سلامت اجتماعی و اقتصادی است.

"مرتضي همتي" ادامه داد: با توجه به افزایش جمعيت، مهم ترین مبحث در حوزه تولید و سلامت، تضمین غذاي سالم و تعیین راهبردهایی برای دستیابی به این هدف در بخش تولید و عرضه محصولات غذايي و تولیدی است.

وي با بيان اينكه برگزاري جشنواره هاي غذاي سالم در افزايش برنامه های توسعه فرهنگی تولید و مصرف محصولات سالم بسيار تاثيرگذار است، خاطرنشان كرد: توجه به غذاهاي سالم و حمايت از برگزاركنندگان اين گونه جشنواره ها به ويژه در بخش غذاهاي سنتي در برنامه توسعه سلامت کشور و نيز شهرستان دماوند بسيار مفيد و سازنده است.

وی یکی از اهداف برگزاری جشنواره غذا دماوند را آموزش تغذیه صحیح به خانواده ها دانست و گفت: نفس برگزاري اينگونه جشنواره ها و ايجاد رقابت بين توليد كنندگان غذاهاي سالم و سنتي در ترويج و حفظ جايگاه غذاهاي محلي موثر است.

شایان ذکر است  جشنواره دماوند، غذاهای سنتی و محلی اعم از ته چین که حاوی گوشت، کدو، لوبیا، برنج و میوه های خشک همچون قیسی و ...، انواع نان های محلی، انواع خورشت ها اعم از فسنجان، آلو، هویج، تاس کباب، انواع دلمه های فلفل، پیاز، برگ مو، کلم، کوفته های معمولی و محلی و کوفته تبریزی، انواع حلوا و ته چین و سبزیجات وجود داشت که سفره ای رنگین و با تزئینات متنوع ضیافت اشتها برانگیز را برای بازدید کننده ها فراهم کرده بود./س

برچسب ها: عذا ، سالم ، توسعه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ghasem
۱۲:۳۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۱
سلام
فارغ التحصیلان رشته بهداشت مواد غذایی را استخدام کنید تا غذای سالمتری به دست مردم برسد.
بنده کارشناس بهداشت مواد غذایی هستم والان بیکارم اصلا رشته من بازار کار نداره