خطیب موقت نماز جمعه هفته تهران گفت: به دولت‌های منطقه و همسایگان خود نصحیت می‌کنیم شما که دم از اسلام می‌زنید بدانید که این بلایی که به دستور دیگران سر سوریه آوردید، دامن خودتان را هم می‌گیرد و به خودتان برمی‌گردد.

به گزارش سرويس سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین كاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، ريشه  تمام مشکلات را بی‌تقوایی ارزيابي كرد و اظهار داشت: تقوا در سخن گفتن، نگاه‌،‌ تولید، هزینه و مسائل اداری و سیاسی بسیار حائز اهمیت بوده و در مسیر مشکلات و امتحانات براي سیاستمداران سخت‌تر از دیگران  است.

وی با تاكيد بر واقعه غدیر خم افزود: عيد غدیرخم به دليل ادامه نبوت، معنویت رسول‌الله و حکومت الهی است و از این جهت از تمامی اعیاد بالاتر به شمار مي‌رود به همین دلیل لازم است تا غدیر را به فرهنگ جهانی تبدیل کرده و به کوچه و بازار و زندگی‌هايمان ببریم و در حقيقت بیداری اسلامی جهانی کردن غدیر است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنین با مورد توجه قرار دادن سالروز 13 آبان تصريح کرد: مبارزه‌ شروع شده علیه آمریکا سابقه دیرینه دارد، مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در تحلیل‌هاي خود به 60 ساله گذشته برمی‌گردند و در این راستا کودتای ننگینی که طی آن مصدق برکنار شد مورد توجه است چون با وجود آنکه مصدق نیت خوبی داشت اما او را برکنار کردند و شاه را آوردند و همین عامل جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی و ملی ما بود و از همان روزها مبارزه علیه استکبار شروع شد.
 
حجت الاسلام والمسلمين صدیقی ادامه داد: کودتاي بركناري مصدق کودتای آمریکايی محض بود و یقینا ملت با کشوری که در کشورش کودتا می‌کند مشکل دارند و همه‌ی کسانی که این غده را در این جا کاشته‌اند دشمن به حساب می‌آورند و این سیر ادامه پیدا کرد تا اینکه امام(ره) در سال 43 بیانیه‌ی زیبایی علیه مصونیت آمریکایی‌ها در کشور ما صادر کردند و در نهایت امام(ره) به ترکیه تبعید شدند.
 
وی افزود: 13 آبان برای ما برکاتی داشت تا اینکه به انقلاب ما رسید و دیدیم که در انقلاب ما دنیای استکبار بنای توطئه با ما داشت و همه‌ی آشوب‌ها و مشکلات هم از لانه جاسوسی و سفارتخانه آمریکا ناشی می‌شد، كار به جايي رسيد تا اینکه بالاخره دانشجویان پیرو خط امام در این مسیر اقدامي انجام دادند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: اولین کاری که انقلاب ما کرد این بود که هیمنه‌ی آمریکا را در دنیا شکست و عصای موسایي انقلاب یکی‌یکی ارزش‌هایی که آمریکا از آن دم می‌زد، همچون سحری باطل کرد.
 
وی با مورد توجه قرار دادن حمایت آمریکا ازمنافقین اظهار کرد: با این حمایت‌ها یک تروریسم دولتی راه افتاده و این حجم وسيع حق‌کشی،‌ آوارگی، تجاوز به همسایه‌ها و بی‌قانونی امروز در دنيا ننگ آمریکاست و دنیا نیز همه‌ اینها را می‌فهمد و اعتباری برای آمریکا باقی نخواهد ماند.
حجت الاسلام والمسلمين صدیقی با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه" اگر یک راهپیمایی علیه آمریکا صورت بگیرد عظیم‌ترین راهپیمایی در عالم در منطقه رخ خواهد داد"، گفت: ایران ناامنی‌ها و جنگ هشت ساله را با همه‌ عظمتی که داشت پشت سر گذاشت و نه تنها کمرش نشکست بلکه قویتر هم شده است.
 
وي ادامه داد: ملت ایران، ملتي بصیر و آگاه هستند و در مسئله اطاعت از ولایت به عنوان مقدس‌ترین جایگاه بعد از جایگاه امام زمان(عج) پیش رفتند چنانچه حرکت فتنه‌انگیزانه‌ی هیچ شخص و شخصیتی با هیچ سابقه‌ای نتوانست این نظام را مبتلا به چالش کند و در واقع بصیرت مردم توانست آتش فتنه عظیم را خاموش کند.
 
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: امروزه نام امام(ره) به طور روزافزون و ملت ایران در میان ملتهای دنیا مطرح می‌شود و مقاومت ایران در بعد سیاسی همواره مورد توجه است و با وجود بمباران تبلیغاتی علیه نظام و تلاش آنها در جهت بدبین کردن مردم اتفاقات معجزه‌گونه‌اي مانند 9 دی رخ می‌دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمين صدیقی همچنین با تاكيد بر اینکه اعجاز نیایش و دعای نسل چهارم ما بالاتر از مسئله هسته‌یی و فناوری‌هاست، گفت: اگرچه بچه‌هاي نسل چهارم، امام(ره) را ندیده‌ و در دانشگاه جبهه نبودند ولی امروز عرصه‌گردان میدان هستند.
 
وی همچنين در رابطه با مسئله سوریه اظهار داشت: ناتو زیر نظر مستقیم آمریکا در سوریه آتش به پا کرده و وضع بدی برای جهان اسلام ترسیم کرده و به جای اینکه جوانان را علیه استکبار و صهیونیسم بسیج کند آنان را به مسلمان‌کشی و برادرکشی تشويق می‌کند.
 
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: ملت سوریه تاوان مقابله چندین ساله خود علیه نظام خونخوار صهیونیسم را پس می‌دهد و ما در این راستا به دولت‌های منطقه و همسایگان خود نصحیت می‌کنیم شما که از اسلام دم می‌زنید بدانید که این بلایی که به دستور دیگران سر سوریه آوردید دامن خودتان را هم می‌گیرد، البته خدا نمی‌گذارد که در این شرایط بحرانی جهان که اسلام در آن جایگاهی دارد مسلمان‌ها را به جان هم بندازید و با دستورات آمریکا در آتشی که آن‌ها روشن کرده‌اند بدمید.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی واقعه غدیرخم را واقعه‌ی عظیم و بی‌نظیری در طول تاریخ خواند و خاطر نشان کرد: در طول تاریخ، هیچ پیامی با این همه سرصدای و جلال و به صورت پررنگ از سوی انبیاء بیان نشده بود.
 
وی در ادامه مشکل اصلي بشر امروز را نبود اخلاق و پاکی تولید وهزینه دانست و تصريح كرد: از آنجا که بشر نتوانسته‌ است این مشکلات را حل کند امروز در مسلخ ذبح می‌شود و گرگ‌های عالم او را به صورت گله‌ای در مقابل خود قرار دادند و می‌درند.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: ظلم رایج در جوامع بشری به دست حکومت‌های ظالم انجام می‌شود و وقتی حکومتي فاسد شد و دلهايش را ظلم گرفت این دل‌ها از قرآن بهره‌ای نمی‌برند؛ خیلی‌ها قرآن می‌خواند اما قرآن آنها را لعن می‌کند بنابراین باید تجویز نسخه به دست یک طبیب انجام شود حال اگر هر کسی ادعای طبیب بودن بکند ولی طبابتش استاندارد نداشته باشد نظام پزشکی او را مردود اعلام می‌کند.
 
وی تاكيد كرد: در بحث ولایت فقیه، کسی، تنها با ملا بودن نورانیت مدیریت را ندارد و چنین شخصی نمی‌تواند خود را از حکومت منها کند و خدا را بر خودش حاکم قرار دهد.
 

حجت الاسلام والمسلمين صدیقی همچنین اظهار کرد: تا مسئله ولایت و استمرار حکومت انبیا در قالب غدیر پیاده نشده بود قشون‌کشی‌ها ومحاصره‌ها و تحریم‌ها موثر بود ولی حالا که مدیریت الهی و رهبری با کفایت وجود دارد دیگر مشکل ايران مشکل بیرونی نیست و تحریم‌ها و جنگ نیز كشور را از پای در نمی‌آورد و آشوب‌ها و ناامنی‌ها فقط ايران را ميكند بنابراین حالا مهمترین ترفند دشمن این خواهد بود که از درون خلا ایجاد کنند و با شکل دادن اختلافات داخلی، ابهام و شبهات، شما را در برابر یکدیگر قرار دهند.

وی ادامه داد: در اینجا است که خداوند متعال هشدار می‌دهد که در اين شرايط مسلمانان از قدرت بیرونی هراسی نداشته باشند و هم اکنون وقت سازندگی و توجه به خدا و ترس از قیامت است پس بسيار دقت كنيد که ذخایر چند ساله‌ای که به پای آن، این همه خون ریخته شده با ندانم‌کاریهای داخلی از بین نرود.
 
خطيب موقت نماز جمعه تهران در پايان با يادآوري اینکه خداوند ولایت را برای نجات از ترفندهاي دشمن قرار داده است، خاطر نشان کرد: علت پیروزی شما مردم آگاهی و بصیرت شما است و با چنین بصیریتی تمام توطئه‌ها خنثی می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: صدیقی ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار