یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: بروز عفونت پس از انجام پیوند کبد بسیار شایع است و این عامل به عنوان علت اصلی مرگ و میر ناتوانی در دریافت کنندگان پیوند کبد محسوب می شود.

علی اکبر کاهدی، فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پیوند کبد یکی از مهم ترین موارد پیوند اعضا است که برای افراد دچار آسیب جدی و پیشرونده کبد، به عنوان یک عمل ضروری و مورد نیاز برای ادامه حیات محسوب می شود.

وی افزود: پیوند کبد از شکل یک روش تجربی در مورد بیماران لاعلاج به صورت یک عمل مقبول و زندگی بخش در آمده است.

کاهدی تاکید کرد: افرادی که پیوند کبد بر روی آنها صورت می گیرد، مانند سایر افراد پیوندی( همچون دریافت کنندگان پیوند کلیه) ممکن است پس از دریافت پیوند دچار عوارض مختلفی شوند که این عوارض حتی می تواند زندگی آن ها را به خطر اندازد.

وی با اشاره به این که بیشتر دریافت کنندگان پیوند کبد در سال اول پس از پیوند به عفونت مبتلا می شوند، تصریح کرد: در واقع بروز عفونت پس از انجام پیوند کبد بسیار شایع است و این عامل به عنوان علت اصلی مرگ و میر و ناتوانی در دریافت کنندگان پیوند کبد محسوب می شود.

کاهدی گفت: عوامل متعددی می توانند کبد را از کار انداخته و انجام پیوند کبد را الزامی کنند که بر طبق بررسی های صورت گرفته شایع ترین و مهم ترین بیماری و عاملی که پیوند کبد را الزامی و حیاتی می کند، هپاتیت است.

وی در پایان با اشاره به این که موارد مرگ  میر و ناتوانی ناشی از عفونت پس از پیوند کبد بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: با شناسایی و کاهش میزان بروز عفونت ها می توان موارد مرگ و میر و ناتوانی را پس از پیوند کبد کاهش داد و اثر بخشی این روش حیاتی را به میزان بسیار زیاد بالا برد./ح
برچسب ها: عفونت ، کبد ، پیوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار