فال گیری روشی برای شناخت آینده و اتفاقاتی است که فرد می خواهد زودتر از آنها باخبر شود، دریغ از آنکه آینده نگری روشی مناسبی برای حل مشکلات نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، برخی از مردم به فال و طالع بینی اعتقاد دارند و برخی ها هم نه....

غالب افرادی که فال می گیرند به دنبال این هستند که بفهمند چیزی را که در ذهن دارند با باورهایشان قابل اجراست یا نه، و اینکه آینده چه سرنوشتی را برای آنها رقم زده است.

محمدعبداللهی جامعه شناس در این رابطه می گوید: تفال زدن یا همان فال و طالع بینی موضوعی است که اغلب مردم با آن سر و کار دارند.

برخی ها فال را علم و برخی خرافات می دانند افرادی که به آن اعتقاد دارند و اغلب آنها نیز زنان و دختران هستند، تفأل زدن را نوعی آینده بینی می پندارند.

وی افزود: آینده بینی در نقاط مختلف جهان به گونه های متفاوت وجود دارد، مانند فال بودا در هند، فال ای چینگ در چین، فال قهوه یا ورق های تاروت در اروپا از جمله فال های معتبر جهان هستند و فال های دیگری نیز مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفأل با خوراکی هایی مانند نخود، چای، ماه، شمع و غیره .... و در کشور ما نیز فال حافظ .

افرادی که به دنبال فال و فالگیری می روند به دنبال حقیقت رویاهایی هستند که در ذهن می پرورانند و وقتی به سراغ آینده نگری می روند منتظر هستند مشابه آنچه را که فکر می کنند از شخص فالگیر بشنوند.

به گفته این جامعه شناس، افرادی که فال می گیرند اشخاصی زیرک هستند که در نگاه اول می توانند متوجه علت حضور فرد برای فالگیری شده و با جلب اعتماد وی به طور غیر مستقیم فرد را وادار به صحبت کرده و اطلاعاتی را که می خواهند از زبان او شنیده و با کمی تغییرات برای او بازگو کنند همچنین این افراد آنچه را که در ذهن و درونشان می تراود را به عنوان آینده بینی و حل مشکل پیش روی مخاطب قرار می دهند.

فالگیران با تدابیر نادرست خود در زندگی زناشویی مردم و مشکلات آنها مداخله می کنند و گاه نیز نقشه های غلط در رفع مشکلات افراد پیش رویشان قرار می دهند.

عبداللهی تصریح کرد: زمانی که افراد در رسیدن به هدف و حل مشکلات خود مستأصل می شوند به این قبیل مسائل روی می آورند.

این در حالیست که گرایش به این مسائل می تواند زیان های اقتصادی، اجتماعی و گرایشات منفی اعتقادی را در پیش داشته باشد.

متأسفانه زنان و دختران تمایل بیشتری به فالگیری دارند به همین دلیل بسیار پیش آمده که این امر موجب سو استفاده برخی مردان فالگیر شده است.

با این که قانون رمالی، جن گیری و فالگیری را جرم می داند ولی همچنان هستند افراد سودجویی که با جلب اعتماد دیگران به نوعی از آنها کلاهبرداری میکنند.

آنچه که واقعیت زندگی است و باید آن را باور داشت این است که اگر برای رسیدن به آنچه در ذهن داریم تلاش کنیم مطمئنا دیگر نیازی به فالگیری و طالع بینی نیست و اگر هم به هدف خود نرسیدیم مسلما تقدیر و سرنوشتی بوده که خداوند تعیین کرده و نمی توان مانع آن شد./ل

برچسب ها: فالگیری ، تفال ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار