معاول اول کمیسیون روابط خارجی دومای روسیه در مسکو تاکید کرد کشورهای غربی به دنبال ویران کردن سوریه مانند افغانستان، لیبی و عراق هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، لیونید کلاشنیکوف در گفتگو با این شبکه با محکوم کردن عملیات تروریستی گروههای مسلح در سوریه افزود: به هیچ وجه نمی توان جنگ رسانه ای علیه سوریه و دخالت غرب در امور داخلی این کشور را نادیده گرفت و پنهان کرد.

کلاشنیکوف افزود: من مدتی پیش با یکی از نمایندگان پارلمانهای اروپایی دیدار کردم و به او گفتم که اقدامات شما و دولتهای شما در مورد اوضاع سوریه، ناراحت کننده است. غرب به سیاست تبلیغات منفی علیه سوریه و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای مسلح در این کشور ادامه می دهد. آنها می دانند که دخالت در سوریه مانند سناریوی لیبی عواقب وخیم و قربانیان زیادی خواهد داشت، اما با این وجود به این سیاست خود ادامه می دهند. بحرانی تر شدن اوضاع سوریه ممکن است باعث انتقال بحران به کشورهای همسایه شود.

وی خاطر نشان کرد: اصلاحات انجام شده در سوریه بسیار مهم است، اما مخالفان حاضر به گفتگو نیستند و غرب هم توجهی به لزوم گفتگو در سوریه ندارد. غرب درک کرده است که از صدور قطعنامه در شورای امنیت برای مجازات سوریه مانند لیبی ناتوان است. غربیها تصمیم گرفته اند به بحران در سوریه از طریق ترکیه که عضو ناتوست دامن بزنند. ترکیه میزان تروریستهاست و به آنها سلاح می دهد و اردوگاه هایی را برای آموزش آنها ایجاد کرده است. اما دخالت ترکیه در این بحران باعث بروز مشکلاتی برای خود این کشور خواهد شد. به ویژه که ترکیه خود از مشکلات داخلی از جمله در مورد کردها رنج می برد.

وی اضافه کرد: عربستان سعودی و قطر هم به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای تروریستی در سوریه ادامه می دهند و توجهی به مواضع روسیه و چین ندارند. کشورهای غربی هم حاضر نیستند این عربستان و قطر را مجبور به توقف ارسال سلاح به سوریه کنند.

آندره فیلبوف رئیس بخش بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه هم در گفتگو با این شبکه تصریح کرد: گروههای تروریستی در سوریه عناصر مزدوری هستند که به خطر بزرگی برای ملت سوریه تبدیل شده اند. ارتش سوریه به توقف عملیات نظامی در تعطیلات عید قربان پایبند بود، اما گروههای مسلح به آتش بس پایبند نبودند. گروههای تروریستی از کشورهای مختلف به سوریه آمده اند تا در برابر دریافت پول با ملت سوریه بجنگند. آنها از واقعیت اوضاع سوریه اطلاع ندارند و خواهان راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران در این کشور از طریق گفتگو نیستند.
برچسب ها: غرب ، روسیه ، سوریه ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار