نمی دانم چرا عده ای از گفتن این کلمه مردد می شوند و آن را به زبان نمی آورند و همیشه دچار گرفتاری های گوناگون برای خود می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امروز دیگر به این اعتقاد رسیدیم که گفتن کلمه ی نه شهامت و جرأت می خواهد، البته تنها برای عده ای که واقعا به هر دلیل چه از روی شرم و یا چه از روی می ترسند و این کلمه را به کار نمی برند، البته می توان به طریقه ی گوناگون این کلمه را به صورت دیگری بیان کرد که جای امیدی برای این عده است.

یک روانشناس با اشاره به نحوه ی دیگری از نه گفتن گفت: شما می توانید در اول پاسخ مثبت دهید ولی در ادامه جواب منفی خود را در آن لحاظ کنید به طور مثال در پاسخ به سوالی که شما را از کارهای واجاب خود باز می دارد و دچار دردسر می کند بگویید: بله البته الان گرفتارم و سرم شلوغ است آیا می توانی این کار را به مدتی بعد از من درخواست کنی، و یا اینکه بگویید: بله ولی اگر الان قبول کنم مطمئنا وقت کافی برای خوب انجام دادنش نخواهم داشت.

در هر صورت شما درخواست کننده را ناامید کرده اید و کار خلاف میلتان را هم قبول نکرده اید.

هاشمی در ادامه به روش دیگر نه گفتن اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات شما حدس می زنید بزودی شخص مقابل از شما درخواستی خواهد کرد که وقت انجام آن را ندارید شما می توانید قبل از اظهار او وانمود کنید که سرتان شلوغ است و حتی به کارهای شخصی خود نیز نمی رسید، با این روش احتمال دارد شخص مقابل به خود اجازه ی درخواست جدیدی را به شما ندهد.

این روانشناس با اشاره به گفتاری که برای شما دردسرساز می شود و موجب قبولی درخواست کننده می گردد، گفت: در گفتن این جملات منفی قطع باشید زیرا اگر این طور نباشد و عملتان نشان دهید که دو دل هستید با اصرار درخواست کننده مواجه می شوید که احتمالا مجبور به قبول درخواست وی می شد و هیچ وقت از کلمه متاسفم و عذر می خواهم استفاده نکنید زیرا این طور نشان می دهد که نه گفتن کار غلطی بوده پس در نتیجه درخواست کننده باز هم بعد از مدتی درخواست خود تکرار می کند.

گفتنی است، که همیشه به خاطر داشته باشید که وقتتان برای شما بسیار با ارزش است و قبول درخواست های بی مورد اطرافیان و آشنایان به جز گرفتن وقت ارزشمند شما، موجب درگیری با مشکلات جدید نیز برای شما می شود./ز

برچسب ها: نه ، مردد ، مشکلات ، جرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار