وال استریت ژورنال امروز جمعه نوشت کنسولگری بنغازی که چهار آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در آن طی حمله ای در ماه سپتامبر کشته شدند ، تعدادی از اعضای سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا سیا را در خود جای داده بود که دوران ماموریت محرمانه خود را در آنجا سپری می کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، حمله به کنسولگری بنغازی با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طوفانی سیاسی در این کشور بوجود آورد.
جمهوریخواهان دولت دموکرات باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا را به سبب نبود آمادگی و واکنش به این حمله مورد سرزنش قرار دادند.
وال استریت ژورنال نوشت تنها هفت نفر از سی مسئول آمریکایی که پس از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی از این شهر خارج شدند برای وزارت امور خارجه آمریکا کار می کردند.
به نوشته همین روزنامه دو مامور امنیتی که در حمله یازدهم سپتامبر کشته شدند نیز برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و نه برای وزارت امور خارجه این کشور کار می کردند.
بیش از بیست تن از اعضای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به صورت محرمانه در ساختمان الحاقی به کنسولگری کار می کردند ،‌ ساختمانی که کارکنان کنسولگری پس از حمله نخست به کنسولگری به آنجا پناه برده بودند.
این ماموریت محرمانه اندکی پس از آغاز جنبش مردمی در لیبی در فوریه دو هزار و یازده آغاز شد ،‌جنبشی که به سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی منجر شد.
 هدف از این ماموریت مبارزه با تروریسم و کشف سلاحهای سنگین رژیم لیبی بوده است.
برچسب ها: بین الملل ، سیا ، بنغازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار