روزنامه السفیر لبنان در شمارۀ دیروز پنجشنبه، در مقاله ای برنامه هسته ای ایران را اولین چالش پیش روی رئیس جمهور آیندۀ آمریکا - چه اوباما و چه رامنی - نامید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العالم، السفیر نوشت:رئيس جمهور بعدی آمريكا چه دمكرات باشد چه جمهوري خواه، به برنامه هسته اي ايران فقط از نگاه"اسرائيل" می نگرد، زيرا ايران " تهديدي" براي دوست و همپیمان بزرگ آمریکا در خاورميانه به شمار می آید .
 
نویسنده روزنامه لبنانی با اشاره به این که ايران تصميمي براي تغییر در فعالیت های صلح آمیز هسته ای ندارد، افزود: آمريكایي ها معتقدند كه ايران تا اواخر سال 2013  به اندازه ای اورانيوم غني شده خواهد داشت که دیگر نمی توانند این کشور را از ادامه فعالیت هایش ای بازدارند؛ از این رو آمريكا تدابير ديگري را عليه ايران اتخاذ خواهد كرد .
 
السفیر در ادامه، دیدگاه های متفاوت دو نامزد انتخابات آمریکا را تشریح می کند؛ اوباما اعتقاد دارد تحریم ها علیه ایران موثر بوده پس به دنبال تشديد فشارهاي اقتصادي بر ايران خواهد بود و اين امر نشان مي دهد كه فرصت برای تلاش هاي ديپلماتيك به زودي پايان خواهد يافت؛ اما اگر ميت رامني به ریاست جمهوری برسد، حتماً به فرصت و مهلتي براي درك و بررسي مسائل نياز خواهد داشت زیرا وی در مذاکرات هسته ای با ایران مشارکت نداشته است؛ از ایم رو احتمالاً همچون اوباما به مساله هسته ای ايران نخواهد پرداخت.
 
از سوی دیگر مناظره هاي رامني و اوباما نشان مي دهد كه رامني با اوباما درباره تشديد فشارهاي اقتصادي بر ايران و استفاده از گزينه نظامي در صورت لزوم، همفكر و همرأي است .
 
تحلیلگر روزنامه السفیر در پایان افزود: اما ديدگاه ايران در خصوص آمريكا واضح و روشن است؛ اخیرا وزارت خارجه ايران اعلام كرد که هر دولتي در آمريكا قدرت را به دست بگيرد، اگر به حقوق ملت ها احترام بگذارد، از برخورد خشونت آميز با ملت ايران اجتناب كند و از نحوه برخورد گذشته آمریکا با ايران ابراز "پشيماني" كند، همه اين امور شايد باعث شود كه ملت ايران خاطرات بد خود از آمريكا را فراموش كنند و آمريكا را ببخشند .
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، رامنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار