راشاتودی اعلام کرد بزرگترین شکست دولت انگلیس روز گذشته در پارلمان رقم خورد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، سارا فرث تحلیلگر شبکه در لندن گفت: اختلافها در میان اعضای مجلس عوام انگلیس درباره طرح بودجه اتحادیه اروپا بالاگرفته است. روز گذشته اتفاق بسیار جالب توجهی در پارلمان انگلیس رخ داد. اعضای مجلس عوام انگلیس از حزب محافظه کار در کنار حزب کارگر قرار گرفتند که مخالف دولت ائتلافی است. این همسویی بزرگترین شکست برای دولت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به شمار می‌رود.

دولت انگلیس در تلاش است این شکست را در پارلمان کمتر از واقع ارزیابی کند و کم اهمیت جلوه بدهد. این شکست نشان می‌دهد دولت انگلیس نه تنها با اعضای پارلمان فاصله دارد بلکه نظر مردم را نیز درباره مسائل مالی درک می‌کند.

بحثهای شب گذشته در مجلس عوام انگلیس بسیار داغ بود. کانون بحثها نیز مسائل اقتصادی بود. منتقدان دولت انگلیس می‌گویند دولت از درک واقعیتهای زندگی مردم عاجز است که در شرایط بد اقتصادی قرار دارند و از نظر مالی مشکلات جدی دارند. مردم انگلیس می‌گویند چرا باید در شرایطی که آنها مشکلات مالی دارند، دولت بخواهد پول بیشتری به اتحادیه اروپا بدهد.

با انکه تصمیم شب گذشته مجلس عوام انگلیس برای مقابله با افزایش کمک مالی لندن به اتحادیه اروپا برای دولت انگلیس الزام آور نیست، بی تردید سبب می شود فشارهای زیادی بر دولت انگلیس وارد شود.به هرحال، کاملا روشن است که با این مسائل بروز کرده در داخل انگلیس ، نقش این کشور در اتحادیه اروپا دستخوش تغییراتی خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار